Echipajul craiovean Daniel Burchel / Dragos Tiugan (VW Golf 3), care a cistigat anul trecut Cupa KA, iar in prezent concureaza la grupa H, a inceput mai greu acest sezon, clasindu-se pe locul cinci la Raliul Brasovului si abandonind la Raliul Siromex din cauza unei defectiuni la sistemul de directie al masinii. „Primele doua etape nu le luam in considerare. Pentru noi, Campionatul National de Raliuri incepe abia cu Raliul Banatului“, a spus pilotul Daniel Burchel cu citeva zile inainte de startul competitiei de la Timisoara, care s-a desfasurat la sfirsitul saptaminii trecute.
Oltenii si-au depasit limitele
Nici la Raliul Banatului echipajul craiovean nu a debutat cu dreptul, la doi kilometri de la inceputul celei de-a treia probe speciale masina oltenilor iesind in decor. Desi a suferit citeva avarii, Volkswagenul oltenilor a pornit la prima cheie si astfel Burchel si Tiugan au putut continua cursa. Din cauza acestei iesiri in decor si a unei jante care s-a strimbat, echipajul din Banie a pierdut aproape un minut si treizeci de secunde pe probele speciale doi si trei.
Beneficiind de faptul ca intre PS 7 si PS 8 a fost un parc de asistenta de 45 de minute, sportivii olteni, impreuna cu mecanicii care le asigura asistenta tehnica, au micsorat garda la sol a masinii imbunatatindu-i astfel substantial stabilitatea. Cum inainte de PS 8, Burchel si Tiugan se aflau pe locul trei in clasamentul grupei H la mare distanta de lideri, echipajul craiovean a plecat intr-o cursa nebuna de urmarire. Depasind atit limitele lor, cit si pe cele ale masinii, pilotii olteni au avut un final de senzatie, reusind sa se claseze pe primul loc al grupei H cu un avans de doar o secunda si doua zecimi fata de echipajul care a ocupat pozitia secunda, Ursache / Gaucan (Opel Astra; H 11).
Pe podium si in clasamentul general
Daniel Burchel si Dragos Tiugan au sarbatorit victoria de la Timisoara impreuna cu Dan Staicu, principalul lor sustinator financiar, care a tinut sa urmareasca la fata locului Raliul Banatului. Se pare ca Dan Staicu intentioneaza sa achizitioneze un VW Golf 4 de grupa A, pentru ca pilotii pe care ii sustine sa se poata lupta in sezonul viitor cu echipajele care, in prezent, domina Campionatul National de Raliuri. Mentionam ca, dupa fiecare cursa, masina pe care concureaza Burchel si Tiugan este verificata in cele mai mici amanunte la atelierele VW din Banie, dar, cu toate acestea, bolidul oltenilor functioneaza deocamdata la cel mult 75 % din capacitatea sa. Motivul il constituie lipsa unei cutii de viteze speciala pentru curse, care a fost comandata in urma cu doua luni la o firma din Italia, dar care nu a sosit nici pina acum. Dupa ce noua cutie de viteze va fi montata, echipajul craiovean va avea un motiv in plus pentru ca la finalul sezonului sa cistige titlul national la grupa H. Deocamdata, ierarhia grupei H se prezinta astfel: 1. Ursache / Gaucan (Opel Astra; H 11) 16 p, 2. Nicolaescu / Nicolaescu (ARO 10 Super; H 12) 14 p, 3. Burchel / Tiugan (VW Golf; H 12) 12 p, 4. Mihaila / Tentu (ARO 10 Super; H 12) 12 p, 5. David / Melinescu (Renault 5 GT; H 12) 6 p.