CEZ riscă să primească amenzi usturătoare pentru neregulile legate de modalitatea de facturare.
OLT. Abonaţii care au primit facturi cu sume nejustificate sunt aşteptaţi să depună reclamaţii, împreună cu copii ale documentelor care atestă plata consumului la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Olt. Chiar şi în cazul în care conflictele dintre furnizorul de electricitate şi consumatorii revoltaţi va fi rezolvat pe cale amiabilă, oamenii primindu-şi banii achitaţi, CEZ riscă să fie sancţionată cu amenzi de până la 30.000 de lei.
Întrucât până ieri nici unul dintre abonaţii nemulţumiţi nu depusese reclamaţie la OJPC, inspectorii aşteaptă decizia Agenţiei Naţionale pentru Reglementarea Energiei (ANRE) pentru a lua măsurile necesare. „Noi îi sfătuim pe oameni să meargă în primul rând la ghişeele CEZ, să vadă dacă problema se poate rezolva pe cale amiabilă. Dacă acolo nu vor găsi înţelegere, îi aşteptăm la noi cu copii ale documentelor care atestă plata facturilor şi noi vom lua măsurile legale“, a spus Florin Târcomnicu, inspectorul-şef adjunct al OJPC.
Chiar şi în cazul în care consumatorii îşi vor primi înapoi banii plătiţi pe facturile nejustificate, firma cehă va fi sancţionată pentru neregulile de facturare şi pentru că a pus oamenii pe drumuri.
Dacă în cazul abonaţilor care au păstrat chitanţele şi pot dovedi că au mai plătit o dată consumul înscris pe facturile greşite lucrurile se pot rezolva, mai greu va fi cu cei care nu mai au chitanţele. Cel mai probabil se vor isca scandaluri de proporţii între oamenii care se consideră înşelaţi de CEZ.
Potrivit reprezentanţilor CEZ, nu s-au transmis încă datele de la băncile care încasează contravaloarea facturilor. „Nu putem spune că este vorba de o greşeală în sistemul de facturare. Aşteptăm ca abonaţii care au primit facturile cu sume mari să vină la noi, să vedem care este situaţia. Este posibil să fie vorba de nişte întârzieri în sistemul de confirmare a plăţii facturilor. Până acum, noi ştim că toţi cei care au plătit la poştă nu au avut probleme, însă de la bănci probabil că nu s-au transmis încă datele la noi“, a spus Ştefania Ispas, purtătoarea de cuvânt de la CEZ.
Foarte mulţi abonaţi au însă facturi plătite, în unele cazuri la Poşta Română, chiar din luna august a anului trecut. Dacă în aproape şapte luni nu s-a făcut confirmarea plăţii, rămâne de văzut cine va răspunde de lungul şir de nereguli. Oamenii spun că nicăieri în contractul semnat cu CEZ nu era specificat că pentru greşelile din sistemul de facturare abonaţii trebuie să bată drumurile şi să stea la cozile de la ghişee cu copiile chitanţelor în mână.