Bănia ar putea depăşi statutul de municipiu fără troleibuze în 2010, cu linia electrică Gară – Romaneşti.
Introducerea transportului public în comun cu troleibuzele în Craiova este mai aproape ca oricând de materializare. Municipalitatea a reuşit pe ultima sută de metri să încadreze proiectul în limita de finanţare a obiectivului „Dezvoltarea potenţialului economic pe axa E-V a Polului de Creştere Craiova prin reabilitarea infrastructurii de transport public în comun“, din planul integrat de dezvoltare urbană depus pe Programul Operaţional Regional, Axa 1. „Primăria Craiova poate obţine fonduri nerambursabile de 7,5 milioane de euro pentru introducerea transportului în comun cu troleibuzul pe linia Gară – Romaneşti. Investiţia ar putea fi printre primele atacate după declararea eligibilităţii planului integrat de dezvoltare, având în vedere că au fost întocmite toate decumentaţiile prealabile licitării execuţiei“, a spus purtătoarea de cuvânt a municipalităţii, Carmen Licu. Traseul vizat măsoară 12 km şi traversează cartierele Rovine, Brazda lui Novac, Gării, Centru, 1 Mai şi Romaneşti. Ruta a fost aleasă ţinându-se cont de studiul de trafic şi de impactul redus asupra mediului, după cum reiese din documentaţia tehnico-economică.
Mai ieftin, mai curat
Potrivit specialiştilor, la troleibuze se estimează costuri de exploatare şi întreţinere mai mici cu 16% decât în cazul autobuzelor. În schimb, în gestiunea sistemului apar cheltuieli suplimentare cu întreţinerea instalaţiilor de alimentare cu energie electrică. În comparaţie cu autobuzele, troleibuzele sunt mai silenţioase şi sunt nepoluante. Costul unui troleibuz nou, de mare capacitate, este de aproape 300.000 de euro. Autorităţile nu s-au decis ce fel de troleibuze vor fi utilizate pe viitoarea linie electrică Gară – Romaneşti. În ţară, regiile de transport din municipii preferă maşini second-hand cu capacitate de peste 140 de locuri pe scaune şi în picioare, cu preţuri de la 20.000 la 50.000 de euro.