11.4 C
Craiova
vineri, 1 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateProiectul “Dunărea Polis”, prima metropolă dunăreană, prinde contur la Brăila

Proiectul “Dunărea Polis”, prima metropolă dunăreană, prinde contur la Brăila

În organizarea Asociației Europene “Dunărea”, în data de 24 noiembrie, va avea loc la Brăila Conferința “Dunărea Polis” – prima metropolă dunăreană din România. Un proiect ambițios, gândit și inițiat de Iulian Zamfir, președintele Federației – Brăila și vicepreședinte al Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR), care a atras atenția autorităților locale din Brăila și Galați, a mediului academic dar și a oamenilor de afaceri din zonă. Evenimentul se dorește a fi o provocare și pentru clasa politică de a se implica activ în dezvoltarea proiectelor de impact.

Iulian Zamfir este optimist în reușita demersului său:”«Dunărea Polis», prima metropolă dunăreană din România, reprezintă un proiect care revoluționează urbanismul actual, găzduind un oraș al viitorului, incluzând alte orașe: oraș de business, oraș universitar, oraș medical, oraș turistic și de agrement, oraș sportiv, oraș rezidențial. Va fi un oraș verde în care proiectele se vor baza pe tehnologiile inteligenței artificiale (I.A.) și pe echipamente cu impact redus de carbon, alimentat de energie 100% regenerabilă.

Metropola ( Brăila-Galați) va dispune de de servicii de transport în comun de mare viteză (monorail). Transportul pe Dunăre va fi unul comun, regulat, cu ambarcațiuni rapide, prevăzut cu stații, dar și unul de agrement. Transportul rutier, constituit nodal, va beneficia de drumuri expres, tren de mare viteză Galați- Chiciu, la Dunăre, legând județele Galați, Brăila, Ialomița și Giurgiu, autostrada, podul peste Dunăre racordat la coridoarele de transport pan-europene. Nu va lipsi nici aeroportul internațional (construcție începută la Brăniștea), de mărfuri, în primul rând, și de călători, în al doilea rând.

Proiectul acordă cea mai mare importanță investiției în resursa umană, una continuă, condiție a dezvoltării durabile, în care fiecare cetățean se poate dezvolta. Aici, tinerii vor găsi teren pentru împlinirea proiectelor personale puse în slujba comunității natale, nemaimanifestând dorința de migrare în Capitală sau în altă țară vestică.

Un proiect al oamenilor pentru oameni, care, depășind stadiul de planșetă și machete, are un punct de plecare și un parcurs de aproape 20 de ani, fără punct terminus, dar ale cărui beneficii vor da roade de etapă. Mă gândesc la podul peste Dunăre, bifat de politicieni în campaniile electorale și visat de 40 de ani (și cu bifurcație în Balta Brăilei) și de drumul expres Brăila –Galați, la care se lucrează.

Un proiect inovativ pentru un oraș smart, dar și realist în privința vitezei parcurgerii.

Sintetizând, comentez câteva din ideile/direcțiile de bază oferite de proiectul «Dunărea Polis», motor de dezvoltare, de regenerare creativă și de revitalizare a regiunii (aflate într-un vizibil proces de cădere, dovedit cel mai bine prin regresul demografic ):

  • Valorificarea terenului dintre Brăila și Galați – zona periurbană a Brăilei;
  • Valorificarea potențialelor favorabile conturării unei noi identități;
  • Amplificarea competitivității orașelor, eficientizarea și facilitarea dezvoltării acestora;
  • Posibilitatea de a implementa proiecte-fanion, generatoare de dezvoltare în sensul îmbunătățirii imaginii orașelor și a relansării lor economice;
  • Colaborarea și implicarea comunității; promovarea îmbunătățirii calității vieții;
  • Dezvoltare și competitivitate economică; dezvoltarea resurselor, dezvoltare urbană, dezvoltare comunitară.”

Poate cea mai mare piedică în dezvoltarea acestui Proiect este cea de mentalitate. Rivalitățile, fie ele cele de ordin politic, sunt factori inhibatori, lucru subliniat și de președintele UGIR – Brăila, Iulian Zamfir: “Răspunzând întrebării inițiale – Rivalitate sau complementaritate?, Proiectul “Dunărea Polis”, credem noi, a oferit destule argumente pentru a putea răspunde: Cooperare și complementaritate. În locul unei supraviețuiri cu păstrarea decalajului/ a bătutului pasului pe loc, cu menținerea disparităților față de lumea bună și nevoile comunitare, se impune ridicarea Proiectului “Dunărea Polis” la rang de politică zonală, în care visul meu, îmbrățișat nu doar de o mână de entuziaști, să devină realitate prin susținerea lui științifică și profesională în orizontul temporal al deceniilor ce vin. Proiectul deja prinde contur astăzi, infrastructură în lucru, în frunte cu Podul peste Dunăre, deschizând investitorilor alte facilități, alte perspective.

Curierul Naţional

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS