Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Gorj va primi două autospeciale de ultimă generaţie, în cadrul unui proiect cu finanţare nerambursabilă coordonat de Consiliul Judeţean Gorj. În perioada 2009 – 2012, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Vest Oltenia a implementat primul proiect, cu titlul „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă în Regiunea Sud-Vest Oltenia“, prin care a achiziţionat 44 de echipamente specifice. Valoarea totală a acestui proiect a fost de 51.125.806,71 lei, respectiv 11.361.290,38 euro (la un curs de 4,5 lei/euro). Dintre echipamentele achiziţionate în primul proiect, judeţului Gorj i-au fost repartizate opt echipamente: patru autospeciale pentru lucrul cu apă şi spumă, o autospecială pentru descarcerări grele, trei autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă – FRAP.
Continuă dotările
Pentru a beneficia de întreaga alocare financiară oferită de Programul Operaţional Regional 2007-2013, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Vest Oltenia a depus al doilea proiect, cu titlul „Extinderea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă în Regiunea Sud-Vest Oltenia“, în valoare totală de 22.116.330,00 lei, respectiv 4.914.740 euro, (la un curs de 4,5 lei/euro). Pe 28.12.2012, a fost semnat contractul de finanţare nr. 3.600, între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate de management, şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Vest Oltenia, în calitate de beneficiar. Judeţului Gorj îi va reveni o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă (FRAP). Autospeciala va intra în dotarea subunităţii de la Hurezani. De asemenea, ISU Gorj va primi o autospecială de intervenţie şi salvare de la înălţime şi se va putea acţiona cu aceasta şi la clădiri de zece etaje. Actuala autospecială de lucru la înălţime are o vechime de 25 de ani.