Nici n-au trecut doua luni si Urzicuta se lauda cu cei 81 de cetateni pe care i-a facut… „oameni“: 67 au buletine si 14 au pasapoarte, toate facute la botul calului. Cu alte cuvinte, chiar la primarie. „Din 10 octombrie, Primaria Urzicuta si-a infiintat un birou pentru evidenta populatiei“, declara Stefania Goaga, sefa serviciului.
„Fiind primul de acest fel din judetul Dolj, biroul este extrem de util locuitorilor de pe raza comunelor Urzicuta si Afumati: ii scuteste de timpul pierdut pentru a merge la Bailesti sau Craiova – orasele unde se efectuau aceste acte pâna acum – si, de asemenea, ii scuteste de unele cheltuieli inutile. Acum, localnicii nu trebuie decât sa vina la primarie, sa depuna cererile, iar biroul de aici se ocupa de realizarea actelor la sediile centrale“.
Programul Serviciului de Evidenta Populatiei din cadrul Primariei Urzicuta este accesibil tuturor agricultorilor, fie ei tineri sau mai batrâni: zilnic, intre orele 10.00 – 16.00, inclusiv sâmbata. „Procedura este simpla: cetatenii se prezinta cu cererea scrisa si actele necesare, se face actualizarea bazei de date si se inainteaza directiilor respective in vederea prelucrarii datelor. In maximum sapte zile, buletinele si pasapoartele intra in posesia titularilor“, spune Stefania Goaga. Infiintarea acestui serviciu in comuna nu i-a lasat deloc indiferenti pe cetateni: in numai câteva zile, 81 de persoane si-au obtinut actele de identitate. Primul pasaport „scos“ la Urzicuta a fost chiar al viceprimarului Dumitru Dragoianu!