23.4 C
Craiova
marți, 12 august, 2025
Știri de ultima orăActualitatePrimaria Craiova trimite scrisori cetatenilor

Primaria Craiova trimite scrisori cetatenilor

Craiovenii depun zilnic zeci de cereri si sesizari la Primaria Craiova. Fie ca solicita eliberari de acte, isi reclama vecinul cu care au ceva de impartit sau cer rezolvarea diferitelor probleme de administratie, functionarii primariei trebuie sa le raspunda tuturor in maximum 30 de zile de la depunerea cererii. Traseul petitiei pe care cetateanul a depus-o la Biroul de Informatii si Relatii cu Publicul este lung si anevoios. Din biroul unde a fost lasata initial, cererea ajunge alaturi de alte zeci de acte in Biroul de Management al Documentelor, unde se face o triere si este repartizata catre cabinetul primarului, viceprimarilor sau secretarului. Aici, aceasta nu primeste decât o viza si se reintoarce de unde a plecat, la Biroul de Management al Documentelor. Cererea este asezata intr-un dosar, alaturi de altele, si, dupa ce se aduna mai multe, este distribuita, in sfârsit, catre serviciul care trebuie sa o rezolve. Seful serviciului respectiv o citeste si o repartizeaza unui inspector care in termen de maximum 30 de zile trebuie sa dea un raspuns petitionarului.


Sesizarile anonime vin prin posta


Purtatoarea de cuvânt a Primariei Craiova, Carmen Licu, a declarat ca majoritatea cererilor si sesizarilor se rezolva in câteva zile, iar cetateanul nu este nevoit sa astepte foarte mult timp un raspuns. „In cazul cererilor pentru eliberari de acte, cum ar fi cele de stare civila, livrete, autorizatii de constructie, certificat de urbanism, autorizatii de bransament si alte tipuri de acte asemanatoare, dupa aproximativ o saptamâna cetatenii primesc acasa o instiintare pentru a veni cu buletinul sa-si ridice documentul solicitat“, a explicat Carmen Licu.


Si in cazul sesizarilor, cetateanul trebuie sa primeasca din partea primariei o scrisoare, ca raspuns la problema pe care a semnalat-o, dupa ce inspectorul care se ocupa de zona pentru care a fost facuta petitia a rezolvat problema. De multe ori insa sesizarile sunt anonime si functionarii primariei nu au cui sa trimita raspuns. „Anonimele vin prin posta, deoarece Biroul de Informatii si Relatii cu Publicul nu primeste asemenea sesizari. Oamenii nu-si dau numele si adresa pentru ca le e frica si atunci noi nu putem sa le dam un raspuns. Cu toate acestea, inspectorii primariei se duc la fata locului si verifica problema care ne-a fost semnalata. Noi le recomandam cetatenilor sa-si dea numele, pentru ca numai in acest fel pot primi un raspuns si se pot declara multumiti“, a precizat purtatoarea de cuvânt a primariei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII