Pista de la Sachsenring va găzdui una dintre cursele importante pentru stabilirea campionului mondial din acest an. Stoner pare să se simtă mai bine pe pista din Germania decât rivalul Rossi.
Un nou episod din duelul interminabil între Casey Stoner (foto) şi Valentino Rossi se va consuma astăzi, pe circuitul de la Sachsenring, cu ocazia disputării Marelui Premiu de motociclism viteză al Germaniei, al zecelea din acest sezon. Australianul de la echipa Ducati a început mai bine acest week-end şi a obţinut cel mai bun timp în urma disputării celor două sesiuni de antrenamente libere programate vineri.
În a doua rundă de teste, Stoner a oprit cronometrul pe un tur de pistă la un minut, 22 de secunde şi 737 de miimi, îmbunătăţindu-şi timpul pe care îl obţinuse în precedenta. Italianul Rossi a început mai greu cu motocicleta sa Yamaha, dar apoi a obţinut un timp mulţumitor, cu numai 346 de miimi mai slab decât cel al rivalului său, posesor al unei motociclete mai puternice. Al treilea timp la testele libere i-a aparţinut spaniolului Daniel Pedrosa, de la Honda, dar bătălia pentru poleposition rămâne oricum o afacere între Rossi şi Stoner. Al patrulea a fost, surprinzător, francezul Sylvain Guintoli, de la Yamaha, care i-a devansat pe unii piloţi de la care se aştepta mai mult: Carlos Checa (Honda), Marco Melandri (Honda), Alex Barros (Ducati) şi Colin Edwards (Yamaha). Campionul mondial en-titre, americanul John Hopkins, de la Suzuki, nu a reuşit să obţină decât al zecelea timp.
Rossi, impresionat de Ducati
Valentino Rossi s-a declarat impresionat de uşurinţa cu care australianul Casey Stoner reuşeşte să scoată cu motocicleta sa Ducati timpi foarte buni.
„Mă uimeşte uneori uşurinţa cu care Stoner şi Ducati-ul său rulează pe pistă. Asta înseamnă că el este un pilot foarte talentat, iar motocicleta sa este bine pusă la punct“, a spus Rossi, care totuşi l-a bătut pe Stoner la precedentul Mare Premiu, cel al Olandei, disputat în urmă cu două săptămâni.
Cu toate acestea, „doctorul“ de la Yamaha susţine că diferenţa în Campionatul Mondial de motociclism viteză au făcut-o pneurile.
„Cauciucurile au contat foarte mult până acum. Noi şi cei de la Michelin am avut nevoie de mai mult timp pentru a ne obişnui cu noul regulament, care limitează numărul de pneuri. Din această cauză, am fost puşi în dificultate la primele curse, mai ales la ultimele tururi. Trebuie să recunoaştem că nu acelaşi lucru s-a întâmplat la echipele care au contract cu Bridgestone. În Olanda, la Assen, cauciucurile Michelin au fost însă perfecte“, a spus Rossi.
În opinia septuplului campion mondial, la cursa de azi, din Germania, problemele ar putea apărea pentru Yamaha din cauza condiţiilor atmosferice: „Sper să nu fie foarte cald, pentru că, altfel, am putea avea probleme la cauciucul anterior“.
Stoner îşi laudă motocicleta
Casey Stoner a lăudat prestaţia motocicletei sale Ducati pe pista de la Sachsenring, după disputarea celor două sesiuni de antrenamente libere.
„Am demonstrat că Ducati poate fi competitivă şi pe o pistă unde nu sunt linii drepte foarte lungi. Totul a mers bine şi la Le Mans şi la Donington, deci ne aşteptăm ca duminică să se întâmple la fel şi aici. Am fost foarte rapizi fără să fim nevoiţi să facem prea multe modificări la motocicletă înainte să ajungem în Germania“, a spus liderul clasamentului piloţilor, care se menţine la o diferenţă de 21 de puncte faţă de urmăritorul Rossi.
Australianul nu a omis nici cauciucurile Bridgestone şi susţine că este mulţumit de toate categoriile de pneuri care i-au fost puse la dispoziţie: „Am făcut câteva long run-uri aici la Sachsenring şi sunt foarte mulţumit. Toate cele trei categorii, mixt, moale şi tare, se adaptează pe orice circuit, în orice condiţii. În cazul în care temperatura va creşte la ora disputării cursei, trebuie să fim atenţi la degradarea pneurilor, pentru că asfaltul de aici este foarte abraziv. Dar ne vom descurca, aşa cum am făcut-o de fiecare dată“.