Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a introdus noi schimbari in regulamentele tehnic si sportiv ale Campionatului Mondial 2006 de Formula 1, scopurile declarate fiind limitarea costurilor, ameliorarea spectacolului si sporirea sigurantei. Insa, potrivit presei de specialitate, sub aceste deziderate se ascund, de fapt, recunoasteri ale esecurilor vechilor modificari, operate inaintea startului sezonului 2005. Cel mai elocvent exemplu in acest sens il constituie penibilul Mare Premiu de la Indianapolis (SUA), când nu au concurat decât patru echipe, deoarece celelalte nu au putut, conform regulamentului, sa schimbe pneurile, nefiind autorizate de furnizorul Michellin sa ia startul. Modificarile din regulament pentru sezonul 2006 sunt in primul rând de ordin sportiv.
Astfel, prin noul articolul 75, s-a revenit la schimbarea cauciucurilor in timpul cursei. Pe durata intregului week-end al unei curse, care cuprinde antrenamentele, calificarile si cursa propriu-zisa, nici un pilot nu va putea folosi mai mult de sapte seturi de cauciucuri pentru pista uscata, patru seturi pentru ploaie si trei seturi pentru conditii extreme.
In ceea ce priveste regulamentul tehnic, acesta a suferit o singura schimbare, la articolul 5, care prevede inlocuirea motorului V10 cu cel V8, si cu o coborâre de la 3.000 cmc la 2.400 cmc. Motoarele vor avea 8 cilindri in V la 90 de grade.
Calificari in trei faze
Articolul 114 a fost refacut si prevede trei sedinte de antrenamente libere, fata de patru, câte erau in sezonul trecut, timpul rezervat rulajului inaintea calificarilor reducându-se cu 30 de minute.
In ceea ce priveste calificarile, acestea se vor desfasura intr-o sedinta care va cuprinde trei faze. Sedinta de calificari se va desfasura in ziua dinaintea cursei, in felul urmator: de la ora locala 14.00 la 14.15, toate cele 22 de masini vor fi autorizate sa iasa pe pista, iar la sfârsitul acestei perioade, cele mai lente sase masini vor fi eliminate. Timpul realizat de cele 16 masini ramase in calificari va fi anulat.
Intre 14.20 si 14.35, cele 16 masini ramase vor intra pe pista, iar la sfârsitul acestei perioade vor fi excluse din nou cele mai lente sase. Intre ora 14.40 si 15.00, cele zece monoposturi ramase vor fi autorizate sa iasa pe pista, iar pole-position se va decide in aceasta a treia faza, urmând ca pozitiile de pe grila de start de la locul zece in jos sa fie stabilite pe baza timpilor realizati de masinile eliminate dupa primele doua faze ale calificarilor.