In Santierul Naval Orsova s-a produs un accident ecologic in urma unor manevre nereusite de ridicare a unei nave impingator. Un compartiment plin cu motorina al navei Giurgiu 11, apartinind NFR Drobeta Turnu Severin, care urma sa fie reparata in santierul din Orsova, s-a fisurat in doua locuri. Mai multe tone din produsul petrolier au ajuns in Dunare, pata de petrol afectind ecosistemul lacului de acumulare de la Orsova.
„Nu am mai avut un astfel de accident de peste 15 ani. Situatia este acum sub control.
Consideram ca santierul nu are nici o vina cu privire la accident, armatorul fiind principalul vinovat. La bordul navei a fost lasata o cantitate de aproape 40 de tone de produse petroliere fara sa fim anuntati“, a declarat directorul Santierului Naval Orsova, Constantin Badoiu.
Autoritatile judetene au fost anuntate cu intirziere despre accidentul din santier. De asemenea, Garda de Mediu din Drobeta Turnu Severin a aflat doar dupa trei zile despre accident, iar cei care au anuntat au fost reprezentantii Apelor Române, nu conducerea santierului.
Garda de Mediu a sanctionat contraventional conducerea santierului, urmind ca si armatorul impingatorului, NFR Drobeta Turnu Severin, sa fie sanctionat.
„Il vom sanctiona contraventional si pe armator. In continuare supraveghem zona sa nu existe pericolul ca pata de petrol sa afecteze sistemul ecologic al Dunarii“, a declarat Octavian Tutu, comisar-sef al Garzii de Mediu.
Zona santierului este si in acest moment supravegheata de inspectorii de mediu, iar in urmatoarele zile vor fi luate din nou probe din apa si din sol, pentru a fi analizate.