15.1 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinWhisky-ul japonez a devenit denumire protejată

Whisky-ul japonez a devenit denumire protejată

Whisky-ul japonez, care se bucură de o apreciere tot mai mare la nivel mondial, este protejat, începând de la 1 aprilie, de noi reguli, menite să descurajeze producători străini să folosească această denumire, scrie News.ro.

Recunoaşterea internaţională a acestui alcool a crescut, de la începutul anilor 2000, atât în rândul profesioniştilor, cât şi al consumatorilor, iar vânzările şi preţurile cresc şi ele.

Însă denumirea ”whisky japonez” a suferit din cauza unei lipse de reguli, care le-a permis unor fabricanţi străini să o folosească în pofida lipsei oricărei legături cu Japonia.

Începând de luni, au intrat în vigoare specificaţii stricte ale Asociaţiei japoneze a producătorilor de băuturi spirtoase şi lichioruri.

Whisky-ul japonez, la mare căutare

Pentru a putea folosi această denumire, producătorii trebuie să folosească de-acum apă de izvor din Japonia, iar butoaiele cu whisky este necesar să fie depozitate în arhipelag timp de cel puţin trei ani.

”Credem că asta va contibui la îmbunătăţirea reputaţiei (whisky-ului japonez), pentru că le va permite clienţilor noştri internaţionali să-l distingă de alte produse”, a transmis grupul Suntory, unul dintre cei mai importanţi producători.

Însă limita acestor decizii este că nu prevăd nicio sancţiune împotriva contravenienţilor.

În Japonia există aproximativ 100 de distilerii, potrivit experţilor. Exportul anual de whisky-uri a crescut la 56 de miliarde de yeni (343 de milioane de euro) în 2022, de 14 ori faţă de nivelul din urmă cu zece ani.

Câteva mărci – ca Nikka Yoichi, vechi de zece ani, sau Yamazaki, vechi de 12 ani, au obţinut premii internaţionale prestigioase, iar distilatorii niponi îşi anticipează de-acum producţia cu zeci de ani în avans, pentru a satisface cererea.

Whisky-ul Hibiki vechi de 17 ani al Suntory a cunoscut un moment de glorie când personajul jucat de Bill Murray în filmul ”Lost in Translation”, scos pe piaţă în 2003, filmează o publicitate care laudă această băutură într-o scenă care a devenit iconică.

Citeşte şi: Pieton accidentat mortal de TIR când traversa strada

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS