17.3 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024

Liber la reduceri!

Luna iulie este aşteptată cu frenezie de doamnele şi domnişoarele de toate vârstele, date fiind reducerile consistente la haine, încălţăminte şi tot felul de accesorii.

În aceste zile, s-a dat startul la reduceri, iar în plină criză financiară nimic nu este mai preţios decât haina sau accesoriul mult visat, achiziţionate la un preţ mai mic. Şi pentru că alegerile vestimentare spun multe despre personalitatea fiecăruia, psihologii italieni au realizat un fel de „portret robot“ al fiecărui tip de cumpărător, neuitând nici un tic sau mici manii care dezvăluie multe lucruri despre personalitate. Un studiu recent realizat de Nescafé Dolce Gusto pe un eşantion de 150 de specialişti – directori şi responsabili de magazine, vânzători, consilieri şi personal shopper – a dezvăluit că amatorii de cumpărături parcurg într-o zi 4,5 km, analizând oferte din 80 de magazine şi înfruntând 11 cozi, începând cu coada de la casă şi până la cele necesare pentru a beneficia de asistenţa vânzătorilor. Cât timp ne petrecem în medie în magazine? 31 la sută dintre persoanele intervievate au precizat că îşi petrec în fiecare magazin între 15 şi 30 de minute. Cei care sunt ceva mai iuţi de picior nu depăşesc 5 minute (11 la sută), în timp ce alte 14 procente refuză să stea mai mult de 5 minute într-un magazin. Altă categorie, ceva mai numeroasă, respectiv 25 la sută, îşi petrece în medie cel puţin o jumătate de oră printre rafturi. 36 la sută dintre persoanele intervievate îşi aleg încă din luna iunie magazinul pe care să îl „devasteze“, în timp ce 19 procente se plimbă prin zeci de magazine în căutarea inspiraţiei. 44 la sută dintre persoanele intervievate spun că merg prin diverse magazine pentru a compara preţurile, pentru ca la final să aleagă marfa la cel mai convenabil preţ. Un procent destul de consistent, mai precis 27 la sută dintre persoanele intervievate, au mărturisit că au permanent senzaţia că sunt înşelate.

Tribul cumpărătorilor

Iată în cele ce urmează o clasificare a cumpărătorilor, în funcţie de atitudinea şi comportamentul la shopping. De exemplu, categoria „mereu primii“ include acei amatori de shopping care îşi planifică itinerariul prin magazine ca şi cum ar fi o operaţiune militară. Vor să fie mereu în primul rând, încă din prima zi de reduceri, pentru a nu le fi „suflată“ de sub nas achiziţia cea mai convenabilă. Ei au o rută bine stabilită şi sunt capabili să se certe cu vânzătorii pentru a obţine cele mai bune preţuri şi servicii. Urmează apoi „neliniştiţii“, care sunt exact opusul reprezentanţilor primei categorii. „Neliniştiţii“ sunt mereu indecişi, nu au o idee clară despre ceea ce vor, iar despre organizare nici nu se mai pune problema. În plus, ei sunt cei care parcurg cei mai mulţi kilometri prin magazine, stau cel mai mult la cozi, iar de cele mai multe ori ies din magazine cu un lucru de care nu au neapărat nevoie. Din categoria „gustul dulce al cumpărăturilor“ fac parte acei cumpărători care trăiesc perioada reducerilor în mod pozitiv şi fără stres, sunt foarte atenţi la ceea ce achiziţionează, iar fiecare decizie este o plăcere. „Superlacomii“, în schimb, parcurg kilometri întregi prin magazine, se opresc în faţa a zeci de vitrine, au ideile clare în legătură cu ceea ce vor să viziteze, dar în cele din urmă se abat de la itinerariul stabilit, lăsându-se seduşi de un magazin sau de o vitrină. În fine, „întârziaţii“ sunt cumpărători masochişti în adevăratul sens al cuvântului, sunt mereu stresaţi, urăsc să meargă la cumpărături, deşi nu au încotro, fiind deseori trimişi de partener, se mişcă greu şi suportă consecinţele.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS