19.5 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinCertificatul de Urbanism

Certificatul de Urbanism

Acte necesare pentru eliberarea Certificatului de Urbanism:
– cerere tip (pentru emiterea Certificatului de Urbanism) completată cu elementele de identificare ale solicitantului şi imobilului, cu precizarea scopului solicitării;
– act de proprietate – copie legalizată după original;
– act de identitate (copie);
– în cazul actului de moştenire e nevoie şi de copie după actul de proprietate anterior moştenirii;
– certificat de rol de la Circa Financiară;
– plan de situaţie, elaborat pe suport topografic – vizat de Oficiul judeţean de cadastru, geodezie şi cartografie – la scările 1:5000 până la 1:500;
– dovada taxei de eliberare a Certificatului de Urbanism, care se tarifează în funcţie de suprafaţa terenului.

Valabilitatea Certificatului de Urbanism
Certificatul de Urbanism este valabil pentru 6 – 24 de luni de la data emiterii, în funcţie de:
a) scopul pentru care a fost solicitat;
b) complexitatea investiţiei şi caracteristicile urbanistice ale zonei în care se află imobilul;
c) menţinerea valabilităţii prevederilor documentaţiilor urbanistice şi ale planurilor de amenajare a teritoriului aprobat pentru imobilul solicitat.
Prelungirea termenului de valabilitate al Certificatului de Urbanism se poate face numai de către emitent, la cererea titularului formulată cu cel puţin 15 zile înaintea expirării acestuia pentru o perioadă de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou Certificat de Urbanism.

Acte necesare prelungirii Certificatului de Urbanism:
– cerere tip;
– Certificatul de Urbanism în original;
– extras CF original (valabil 30 de zile);
– taxă de prelungire a Certificatului de Urbanism;
Certificatul de Urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii.
Certificatul de Urbanism poate preciza că, în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, aveţi nevoie de avizele următoarelor societăţi/regii (unele dintre ele pot diferi de la o zonă la alta):
– Oficiul de cadastru – Certificat de scoatere a terenului din circuitul agricol (dacă terenul este situat în zona agricolă);
– Compania Naţională Apele Române;
– Electrica;
– Distrigaz;
– Salubritate;
– Romtelecom;
– Pompieri;
– Direcţia de Sănătate Publică;
– Administraţia drumurilor şi podurilor;
– Poliţia – dacă terenul se află într-o zonă specială;
– Autoritatea română de aviaţie – dacă terenul se afla în apropierea unui aeroport;
– MApN, SRI – dacă terenul se află în apropierea unui obiectiv militar;
– Ministerul Culturii şi Cultelor – dacă terenul se află pe un sit arheologic sau într-o zonă de interes arheologic;
– Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului.
Observaţie – avizul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului se obţine ultimul, deoarece pentru eliberarea acestuia sunt necesare toate celelalte avize.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS