19.3 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAtenţie la falsele oferte de muncă!

Atenţie la falsele oferte de muncă!

Oricât ar fi de tentant un job în străinătate, specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc să verificaţi cu grijă angajatorul atunci când recrutarea forţei de muncă nu se face prin Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă.

Găsirea unui loc de muncă este un proces din ce în ce mai dificil pentru multe persoane, mai ales că numărul de slujbe disponibile în judeţ este de câteva sute, în timp ce numărul de persoane aflate în căutarea unui job se ridică la câteva zeci de mii. Săptămâna trecută, de exemplu, potrivit datelor publicate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), agenţii economici din Dolj au anunţat că au disponibile 419 locuri de muncă. Cu această cifră, Doljul se află pe locul al şaptelea la nivel naţional ca locuri de muncă vacante, după Bucureşti (858), Hunedoara (741), Cluj (510), Iaşi (486), Satu Mare (481) şi Caraş-Severin (459). În lipsa unei oferte prea mari de locuri de muncă, tentaţia unei slujbe în afara ţării este şi mai mare. Totuşi, nici numărul acestor locuri de muncă nu mai este la fel de mare ca în anii trecuţi. Anul acesta, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) nu a mai anunţat nici o selecţie de forţă de muncă în Dolj pentru străinătate, ultima selecţie de acest fel din judeţ fiind organizată în decembrie 2008, iar din regiune – în prima parte a acestui an. Nici în reţeaua Eures (reţea de cooperare între Comisia Europeană, serviciile publice de ocupare a forţei de muncă din statele membre UE plus Norvegia, Islanda, Liechtenstein şi Elveţia) nu sunt mai multe locuri disponibile. Vineri, erau doar 22 de joburi disponibile, din care 12 în Belgia, opt în Germania, şi câte unu în Finlanda şi Slovenia.

Nu daţi curs oricărei oferte de muncă!

Multe persoane ar putea fi tentate de orice oferte apărute. Specialiştii în resurse umane vă sfătuiesc ca, oricât de mult v-aţi dori un job, să verificaţi cu grijă angajatorul, mai ales că au apărut deja o serie de oferte false de locuri de muncă în Cipru.
„Atragem atenţia cetăţenilor care doresc să lucreze în Cipru să nu dea curs oricărei oferte, primite de la anumiţi agenţi de ocupare a forţei de muncă din România sau găsite pe internet, fără a se interesa în prealabil cu privire la seriozitatea acestei oferte şi care este angajatorul cipriot pentru care urmează să lucreze“, se arată într-un comunicat emis de ANOFM. Raportul a fost întocmit ca urmare a numeroaselor informări primite de la Ambasada României din Cipru cu privire la situaţia în care se află mulţi cetăţeni români, în urma semnării unor contracte cu diferite firme, identificate pe internet, în condiţii precare (în autoturisme, aeroport), majoritatea fără să primească o copie a contractului.
„Ultimul caz semnalat se referă la aproximativ 200 de lucrători români care muncesc pe şantier, la construirea noului aeroport Larnaca, în condiţii de muncă, hrană şi cazare improprii, cu un program prelungit şi fără a li se plăti orele suplimentare“, se mai arată în comunicat. Într-o situaţie la fel de neplăcută au fost puse şi 24 de persoane care au apelat la serviciile de mediere oferite de un agent de ocupare a forţei de muncă din România pentru a desfăşura activităţi necalificate în Marea Britanie. Ajunse în Marea Britanie, acestea au aflat că presupusul „reprezentant“ al agenţiei britanice, care a încheiat contractul cu agenţia română, precum şi datele acestuia de contact (adresa de e-mail, numărul de telefon mobil) nu aparţin companiei britanice, care nu are cunoştinţă de persoana respectivă.

La ce trebuie să fie atenţi cei care vor un serviciu în străinătate

Pentru a evita astfel de situaţii, persoanele care vor să-şi găsească un loc de muncă decent în străinătate sunt sfătuite ca, dacă recurg la serviciile unui intermediar, să aibă în vedere faptul că acesta trebuie să fie o persoană juridică, şi nu fizică. Acesta trebuie să dispună de spaţiul şi de dotările necesare pentru buna desfăşurare a activităţii şi să fie înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază îşi are sediul.
Înainte de a plăti vreun comision, pentru a evita eventuale situaţii neplăcute, ar trebui să se adreseze ITM-ului din judeţul în care îşi are sediul firma pentru a se interesa dacă aceasta este înregistrată ca firmă de mediere. În plus, contractul individual de muncă trebuie să fie şi în limba română şi să fie încheiat în două exemplare (unul rămâne la viitorul angajat).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII