28.4 C
Craiova
luni, 7 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriPanasonic a anunţat pierderi de 560 de milioane de dolari

Panasonic a anunţat pierderi de 560 de milioane de dolari

Corporaţia japoneză Panasonic a anunţat ieri o pierdere uriaşă înregistrată după primul semestru al acestui an, dând vina pe vânzările slabe de televizoare, camere video digitale şi alte produse electrice şi electronice în perioada recesiunii, informează Yahoo News.
Panasonic a făcut publică o pierdere netă de 52,89 miliarde de yeni japonezi, echivalentul a 560 de milioane de dolari americani, înregistrată în perioada aprilie – iunie 2009. În aceeaşi perioadă a anului trecut, Panasonic raporta un profit de 73,03 miliarde de yeni. În 2009, veniturile companiei au scăzut cu 25,9%, conducând la o pierdere operaţională de 20,18 miliarde de yeni faţă de un profit de 109,57 miliarde de yeni, cât înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii companiei cu sediul în Osaka au explicat acest fapt prin scăderea drastică a vânzărilor şi declinul preţurilor.
Panasonic, care cumpără în prezent compania rivală Sanyo, nu a schimbat prognoza de 195 de miliarde pierdere până în martie 2010, avertizând că, în viitor, „bătaia“ preţurilor se va acutiza.
Compania japoneză se aşteaptă ca vânzările să scadă cu zece procente, dar să crească profitul operaţional cu 2,9 puncte procentuale, echivalentul a 75 de miliarde de yeni.
Corporaţia concediază 15.000 de muncitori şi închide mai multe fabrici într-o încercare de a-şi reveni după primul an din ultimii şase, în care a înregistrat pierderi.
Panasonic nu este singurul gigant japonez cu probleme. Săptămâna trecut, Sony a raportat pierderi nete de 37,1 miliarde de yeni după perioada aprilie – iunie, iar corporaţia Sharp a pierdut 25,2 miliarde de yeni.

Microsoft se bucură pentru un punct de piaţă în State

Cota de piaţă a Microsoft a crescut cu un punct luna trecută, ajungând împreună cu Yahoo la 20,36% din piaţa motoarelor de căutare pe internet pe continentul nord-american, informează agenţia Reuters, citată de Yahoo News. Firma de cercetare StatCounter a publicat rezultatele unui sondaj, potrivit cărora noul motor de căutare Bing se bucură de 9,41 puncte procentuale din piaţa din SUA în luna iulie, crescând de la 8,23%, cu cât era cotat în iunie. În acelaşi interval, Google a scăzut de la 78,48 la 77,54%. Microsoft şi Yahoo, care s-au aliat împotriva Google prin semnarea unui contract săptămâna trecută, plănuiesc să folosească Bing pentru căutările pe paginile de internet Yahoo, în timp ce responsabilii de vânzări din cadrul Yahoo şi-au asumat comercializarea spaţiilor de publicitate premium pentru ambele companii. Reprezentanţii StatCounter au declarat ieri că Bing face progrese mici, dar sigure, însă statisticile legate de Yahoo sugerează că înţelegerea încheiată săptămâna trecută trebuie să demonstreze în viitor cât este de solidă pentru a afecta în vreun fel supremaţia Google.
Potrivit StatCounter, la nivel mondial, cota din piaţa motoarelor de căutare pe internet a Google a scăzut luna trecută de la 89,80 la 89,23%.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS