Jay Leno a provocat atâta invidie când a prezentat la SEMA ultimul membru al colecţiei sale – acel Corvette monstruos cu motor de 8,2 litri V8 de 600 CP şi 813 Nm alimentat cu etanol –, încât Pratt & Miller, creatorii acestei bestii, s-au decis să o fabrice într-o serie limitată la 25 de unităţi. Practic, acesta va deveni cel mai puternic Chevy Corvette de pe piaţă şi probabil că nu va fi depăşit decât de mult-aşteptatul ZR-1, o maşină despre care se zvoneşte că va avea sub capotă 650 CP.
Pratt & Miller este o companie cu o vastă experienţă în cursele auto, aşa că nu trebuie să vă îngrijoraţi că toată acea putere este incontrolabilă: la urma urmei, maşina are ADN-ul lui C6.R, cu care compania americană a câştigat la Le Mans.
Asta înseamnă o caroserie ultrauşoara din fibră de carbon, suspensii ajustabile, sistem de frânare Brembo, jante BBS şi un propulsorul extrem de puternic, chiar dacă ultimul este un V8 pus la punct de Katech şi modificat, se spune, să meargă cu etanol E85.
Cifrele care interesează pe toată lumea – acceleraţii, reprize, viteză maximă, forţe G în viraje – au rămas deocamdată secrete, dar nu vă faceţi iluzii: va trebui să aveţi un supercar extrem de capabil pentru a-i face faţă acestui monstru mecanic.
Pentru a pune mâna pe un C6RS, trebuie să faceţi trei lucruri: să vă grabiţi (dat fiind faptul că 25 de clienţi se găsesc extrem de rapid), să cumpăraţi un Corvette Coupe, roadster sau Z06 şi să vă pregătiţi să scoateţi din bancă 185.000 de dolari, suma aferentă modificărilor prin care trebuie să treacă Corvette-ul pentru a ajunge un C6RS. Nu e rău pentru o maşină care poate trimite la culcare un Pagani Zonda F, nu?
Ford Mustang FR500S
Încă de la lansare, Mustang s-a dovedit o afacere bună pentru cei care doreau să se înscrie în tot soiul de curse auto, astfel încât Ford a creat nu una, ci două versiuni dedicate motorsportului: FR500C şi FR500GT.
Problema e că amândouă costă o mică avere – FR500C: 125.000 de dolari şi FR500GT: 250.000 de dolari – iar asta nu poate fi pe placul celor aflaţi abia la începutul carierei de patroni de echipă. Ca urmare, numărul trei mondial a adus la SEMA versiunea de buget FR500S, preţuită la numai 75.000 de dolari.
Cel de-al treilea armăsar pur-sânge al gamei nu este cu mult mai rapid în linie decât un Mustang V8 de serie, dat fiind faptul că inima de metal de sub capotă dezvoltă doar cu vreo 25 CP (graţie unor modificări efectuate asupra galeriei de admisie, sistemului de evacuare şi a altor câteva mici trucuri prestate de specialiştii de la Roush). La interior, Mustang FR500S a fost „jumulit“ de orice dotare care ar fi avut influenţe negative asupra maselor, păstrând doar scaunele de tip scoică şi un roll-cage. Între timp, exteriorul a primit panouri frontale, laterale şi posterioare noi şi un mare eleron pe portbagaj.
Tacâmul a fost completat de un tren de rulare cu suspensii ajustabile şi un diferenţial sport, dar şi de o cutie de viteze al cărei schimbător are cursele scurtate.
Text: auto.ro