Compania finlandeză Nokia a operat o reducere de 15% a preţului telefonului E65, unul dintre produsele care generează un profit semnificativ în conturile celui mai mare producător de telefoane din lume, potrivit Yahoo!, care citează Reuters.
Cu toate că analiştii au precizat că modificarea preţului a fost mai importantă decât în mod obişnuit, aceştia nu s-au arătat surprinşi de scădere, datorită faptului că vânzătorii îşi pregătesc încă de acum ofertele pentru perioada Crăciunului.
În trimestrul al doilea, finlandezii au vândut peste un milion de unităţi E65, telefonul devenind astfel unul dintre primele trei produse pentru Nokia în ceea ce priveşte profitul adus. Compania finlandeză urmează să-şi anunţe rezultatele financiare aferente intervalului iulie-septembrie pe 18 octombrie, dar analiştii au spus că toate semnele din piaţă indică o continuitate în creşterea vânzărilor modelului E65. Reprezentanţii companiei au declarat că reducerea preţului este normală, deoarece telefonul este prezent pe piaţă de mai bine de jumătate de an. „Scăderea preţului este normală pentru orice produs, costurile acestuia variind de-a lungul ciclului său de viaţă“, a precizat o purtătoare de cuvânt a companiei.
Scăderea preţului modelului E65 a făcut ca produsul Nokia să intre în competiţie cu telefoane din aceeaşi categorie de preţ, cum ar fi Samsung U600 şi Sony Ericsson K810i. Diminuarea preţului cu până la zece puncte procentuale este normală în această industrie, după o perioadă de vânzări de câteva luni. Recent, Nokia a micşorat preţurile şi la modelele E61i şi N73, însă nu atât de mult ca în cazul lui E65.
UE suspectează mai multe site-uri de publicitate falsă
Mai multe sute de pagini de internet care vând bilete de avion sunt suspectate de încălcarea legislaţiei comunitare, prin adăugarea unor taxe suplimentare la preţurile date publicităţii, potrivit rezultatelor preliminare ale unei investigaţii derulate în mai multe state ale Uniunii Europene, transmite Reuters, citată de Mediafax.
17 state comunitare au cercetat, la finalul lunii septembrie, dacă site-urile care vând tichete de avion respectă reglementările europene pentru protecţia consumatorului în ceea ce priveşte preţurile practicate, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Helen Kearns. „Numărul de site-uri suspecte este deocamdată de ordinul sutelor şi nici nu am primit încă rezultatele finale“, a afirmat ea.
Nu numai taxele suplimentare, ci şi termenii şi condiţiile impuse la efectuarea achiziţiei on line au făcut obiectul investigaţiei, unele site-uri fiind suspectate de publicarea acestora în limbi străine, pe care consumatorii nu le înţeleg. „Abia am început să primim rezultatele, care trebuie coordonate cu cele ale diferitelor autorităţi. Le vom publica pe toate în decurs de câteva săptămâni“, a adăugat reprezentantul Comisiei.
Numele companiilor suspectate de încălcarea standardelor europene nu vor fi publicate pe moment, dar autorităţile naţionale le vor solicita să clarifice în ce măsură site-urile lor se conformează normelor europene şi, în cazul unui răspuns nefavorabil, să ia măsuri pentru corectarea deficienţelor.
Comisia Europeană speră că va putea publica, în decurs de două sau trei luni, o listă a tuturor firmelor care au luat măsuri de rectificare a problemelor, precum şi a celor care au refuzat să se conformeze solicitărilor.

