sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Gândacii – „mai bătrâni“ decât dinozaurii

Gândacii sunt mult mai „vârstnici“ decât s-a crezut până acum. Într-un studiu dat publicităţii de revista Science, cercetătorii britanici afirmă că primele specii de gândaci au apărut pe pământ cu peste 300 de milioane de ani în urmă, altfel spus, cu 70 de milioane de ani înaintea tiranozaurului. Această teorie nu trebuie trecută cu vederea, pentru că, dacă ea se dovedeşte a fi reală, înseamnă că insectele respective au reuşit să supravieţuiască evenimentelor care au determinat dispariţia uriaşelor reptile preistorice. Până acum, s-a crezut că gândacii au apărut pe Pământ în urmă cu 140 de milioane de ani. Nu la aceeaşi concluzie au ajuns însă şi specialiştii de la Imperial College şi de la Natural History Museum din Londra, care au comparat ADN-ul de la 1.880 de specii de gândaci cu resturi fosile care datau de acum 256 de milioane de ani. Motivele aflate la originea acestei extraordinare capacităţi de adaptare stârnesc încă multă curiozitate în rândul oamenilor de ştiinţă pentru că ar putea avea un rol esenţial în lămurirea diverselor aspecte generale ale evoluţiei. În prezent, pe Terra există 350.000 de specii cunoscute de gândaci, însă oamenii de ştiinţă sunt de părere că există alte câteva milioane care nu au fost descoperite. Asta înseamnă că aceste insecte reprezintă mai mult de un sfert din totalul de forme de viaţă cunoscute.