22 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalCompaniile nu mai au bani pentru promoţii

Companiile nu mai au bani pentru promoţii

Piaţa locală de obiecte promoţionale a înregistrat în 2009 o scădere de peste 50%, la opt-nouă milioane de euro, companiile fiind mai prudente în alocarea fondurilor. „În 2009, am asistat la o scădere a valorii pieţei româneşti de materiale promoţionale, astfel că, în comparaţie cu sfârşitul anului 2008, când vorbeam de o piaţă de aproximativ 25 de milioane de euro, acum suntem sub jumătate. Şi este foarte probabil ca această situaţie să se menţină şi în 2010, fără prea mari schimbări“, a declarat, pentru Curierul Naţional, Maria Radu, General Manager, Basis & Basis România.
Astfel, „companiile au preferat ca din încasările pe care le-au avut să achite în primul rând salarii, costul materiilor prime, poate chiar să salveze nişte bani pentru vremuri şi mai rele, şi abia apoi să se mai gândească şi la promoţionale“, a explicat reprezentantul liderului pieţei de produse promoţionale din Grecia, care a intrat şi pe piaţa românească în luna noiembrie 2009.
În plus, altă problemă majoră a pieţei actuale este lipsa încasărilor la timp şi de aici întârzierea majoră în plăţile furnizorilor.

O multinaţională alocă 900.000 de euro/an pentru promoţionale  

Reprezentantul Basis & Basis a mai spus că o companie multinaţională care vinde produse de larg consum poate ajunge la bugete anuale de materiale promoţionale de 800.000 – 900.000 de euro în România şi aceasta nu este cea mai mare valoare. „Aceste sume folosite la capitolul materiale promoţionale le aduc însă creşteri în vânzarea produselor lor şi de 200%“, a declarat acesta, adăugând că materialele promoţionale sunt folosite aici nu doar cu scopul fidelizării clienţilor vechi, ci şi cu scopul atragerii de noi clienţi şi de creştere a dorinţei de cumpărare a clientului final.
Această investiţie se pare că este profitabilă, dacă se ţine cont de faptul că reprezintă maximum 2-5% din valoarea produsului scos la vânzare. În plus, acest preţ se achită după două-trei luni de la livrarea promoţionalului. „Astfel că preţul obiectelor promoţionale se recuperează mai întâi din vânzarea produselor pe piaţă şi apoi se achită către compania furnizoare de promoţional“, a mai explicat Maria Radu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS