21.7 C
Craiova
joi, 1 mai, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriOpel Vectra OPC - o adevărată săgeată albastră

Opel Vectra OPC – o adevărată săgeată albastră

Opel Vectra OPC. De ce aceste trei iniţiale? Este nevoie de ele. Trebuie să existe ceva care să te anunţe că sub capota acestui model Vectra ai un motor V6 Turbo de 2,8 litri, pe benzină, de 280 cai-putere, care propulsează maşina la 100 km/h în puţin peste şase secunde. Am spus maşină? Trebuia spus limuzină, un termen care descrie mai bine dimensiunile, nivelul de echipare şi confortul. Practic, avem o limuzină cu mulţi cai-putere, servodirecţie care se adaptează în funcţie de viteză, sistem de suspensii independente, reglabile în timp real, sistem de frânare secondat de ABS, CBC (controlul frânării în viraje), EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), controlul tracţiunii, ESP avansat (program de stabilitate electronică) şi care detectează orice deplasare a maşinii faţă de axă şi intervine pentru trei din cele patru roţi, şi alt sistem, denumit IDS, care controlează toţi micii „lucrători“, subsisteme electronice, pentru buna stabilitate a şasiului.

 

Buton pentru modul „sport“

 

Cred că am uitat să menţionăm unul dintre cele mai importante elemente: un mic buton plasat în partea dreaptă a consolei centrale, care trece maşina pe modul sport. Înainte de a-l apăsa, poţi merge şi mai „bătrâneşte“. Este o maşină de oraş foarte confortabilă, uşor de condus, echipată cu toate jucăriile de pe automobilele mileniului trei: oglinzile electrice rabatabile, sistem climatronic, tapiţerie din piele, scaune şi oglinzi reglabile electric, faruri Bi-Xenon adaptive cu sistem de spălare prin presiune, radio CD MP3 etc. Apeşi butonul şi treci pe modul sport. Şi se simte. Acceleraţia răspunde instant la apăsare, iar Vectra OPC se avântă la drum fără nici un efort. Sunetul specific al motorului V6 redat prin evacuarea dublă, chiar dacă este puţin cam tare pentru cei de pe locurile din spate, este o încântare. Apeşi pedala, maşina accelerează, motorul ajunge la 6.000 de rotaţii pe minut, schimbi în treapta următoare de viteză, şi maşina accelerează în continuare. Te lasă să îţi dai seama de unul singur că eşti în treapta a patra de viteză cu 160-180 km/h, acceleraţia nu este „la blană“ şi tu mai ai până în treapta a şasea. Iar cel mai plăcut lucru este că maşina nu este obositoare, chiar şi atunci când stilul de condus este mai agresiv.

În timpul drive test-ului efectuat de noi, trebuie să recunoaştem că nu am trecut de 220 km/h pe drumul Craiova-Filiaşi. Pentru a compensa, am încercat să nu negociem curbele largi de pe acest drum cu mai puţin de 140 km/h. Iar maşina s-a comportat perfect, a dovedit o ţinută de drum excelentă din punct de vedere al stabilităţii şi al manevrabilităţii. Am avut posibilitatea să testăm şi frânele, la întâlnirea cu un taximetrist entuziast pe bulevardul Severinului din Craiova. Alt moment în care nu am avut nimic de reproşat. Însă, deoarece nimic nu-i fără cusur, vom reproşa Vectrei OPC doar cursa lungă a schimbătorului de viteze. În rest, maşina este un vis.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII