13.9 C
Craiova
miercuri, 22 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitate„Autobuzul“, luat cu ambulanţa

„Autobuzul“, luat cu ambulanţa

Licitaţia pentru cele 50 de autobuze noi, estimate de 11,7 milioane de euro, a fost contestată din nou, de un importator de ambulanţe şi autovehicule blindate. Cerinţa privind capacitatea rezervorului a scăzut de la 300 la 280 l, în urma contestaţiilor la CNSC, fără o fundamentare clară.

Licitaţia organizată de Primăria Craiova pentru achiziţia în leasing a 50 de autobuze noi, pe un contract estimat la 51,7 milioane de lei fără TVA (11,7 milioane de euro) şi-a desfăşurat luni un nou episod. După cum se ştie, caietul se sarcini întocmit de primărie a fost contestat de două societăţi: Evobus România SRL (Dealer Mercedes) şi Auto Exact SRL (Mercedes, Mitsubishi), printre criteriile reclamate fiind timpul de livrare (primele 20 de autobuze în termen de 30 de zile de la semnare contractului) şi capacitatea rezervorului (minimum 300 l). Într-o solicitare făcută Primăriei Craiova, GdS a vrut să ştie cum a ajuns autoritatea contractantă la valoarea de 300 l şi de ce nu a impus, spre exemplu, o cerinţă de 280 l, care putea fi îndeplinită de mai mulţi dintre potenţialii candidaţi. În prima fază, primăria ne-a răspuns că cerinţa de 280 l ar fi restrictivă (!).
„Majoritatea mijloacelor de transport din dotarea RAT Craiova, cu o lungime comparabilă cu cele ce urmează a fi achiziţionate, au o capacitate de 300 l sau mai mare. Impunerea unei valori exacte (280 l) poate fi considerată ca influenţă a unui constructor şi, în consecinţă, se doreşte o delimitare faţă de toţi factorii externi, care ar duce la încălcarea principiilor achiziţiilor publice“, se arată într-un răspuns al primăriei.

Rezervorul arbitrar

Între timp, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis contestaţia Evobus SRL chiar pe baza celor recunoscute de primărie: „Diferenţa de capacitate de 20 de litri a rezervorului, de la 300 la 280 l, nu are o influenţă majoră în consumul de combustibil“. Prin urmare, „nu ar fi vreun impediment dacă s-ar accepta oferte de autobuze cu rezervor de 280 l“. În consecinţă, s-a modificat şi răspunsul formulat de către Primăria Craiova către GdS. „La Capitolul II, Condiţii tehnice eliminatorii, pt. 18, se modifică cerinţa privind capacitatea minimă a rezervorului din 300 l în 280 l“, răspunde primăria.
Nu ne rămâne decât să ne întrebăm din nou: de ce 280 l şi nu 180 l, aşa după cum ne-au spus sindicaliştii că au multe dintre autobuzele RAT Craiova. Primăria a refuzat să ne spună care este consumul mediu al unui autobuz pe cel mai lung traseu RAT, informaţia fiind „irelevantă în contextul procedurii de achiziţie“. Tot ce doream era metodologia prin care s-a ajuns la aceste valori. Altfel, ele par arbitrare. În fine, ca acest circ să fie complet, luni a apărut o nouă contestaţie la CNSC, din partea Nera Auto SRL. Contestatorii susţin că potrivit art. 199, alin. 5 din OUG nr. 34/2006 „orice modificare şi/sau completare a factorilor de evaluare conduce la anularea procedurii de atribuire“. Prin urmare, prin admiterea contestaţiei „se impune anularea procedurii de atribuire“, susţine Nera Auto SRL. Potrivit site-ului companiei, Nera Auto este distribuitor intern pentru Sicar – producător de ambulanţe şi autovehicule speciale (blindate).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS