15.1 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024

Copiii olimpiadelor

Cum perioada olimpiadelor şcolare se apropie de final, ne-am gândit să aflăm ce reprezintă pentru elevi această experienţă şi ce anume îi determină să susţină astfel de probe pe parcursul anului şcolar.
Pentru Mihaela, elevă în clasa a X-a, olimpiada este „o modalitate de verificare a cunoştinţelor“. Participă la astfel de concursuri încă din clasa I: „Îmi amintesc că am luat primul loc la concursul de matematică numit «Cangurul». A fost întâia mea reuşită şi m-a încurajat să optez în anii următori şi pentru alte discipline“.  A participat de curând la olimpiadele de limba română şi limba latină. Motivul? „Îmi place mult literatura şi mi se pare interesant de văzut care sunt originile limbii noastre“.
Adriana, elevă tot într-a X-a, priveşte olimpiada drept „o experienţă şi o provocare“. „Merg la olimpiadă pentru a mă obişnui cu aceste probe şi pentru diplome. Particip încă din clasa a V-a, dar de fiecare dată consider că am ceva nou de învăţat“.
Olimpiadele sunt o provocare şi pentru Amelia, şi ea elevă într-a X-a, care spune că participă pentru a treia oară, anul acesta, la un astfel de concurs: „De fiecare dată am emoţii, dar ştiu că este bine pentru mine să-mi probez cunostinţele“. Pentru Bogdan, elev în clasa a IX-a, situaţia e puţin diferită: „Merg la olimpiada de informatică, dar concursul în sine nu mă ajută, îmi este de folos pregătirea mea“. El recunoaşte utilitatea diplomelor şi defineşte olimpiada drept „un concurs accesibil tuturor tinerilor“.

Raluca Săcuianu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII