19.3 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateConsiliul Judeţean Gorj a preluat Spitalul de Urgenţă şi Spitalul TBC

Consiliul Judeţean Gorj a preluat Spitalul de Urgenţă şi Spitalul TBC

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgu Jiu şi Spitalul TBC de la Dobriţa au fost preluate prin protocol de Consiliul Judeţean (CJ) Gorj, în acest sens fiind obţinut votul consilierilor judeţeni.

Preluarea Spitalului de Urgenţă din Târgu Jiu şi a Spitalului TBC de la Dobriţa a fost aprobată în şedinţa de vineri a Consiliului Judeţean Gorj. Cele două proiecte de hotărâre au obţinut votul necesar pentru ca protocoalele de preluare a unităţilor spitaliceşti să poată fi semnate de părţile implicate în acest transfer.  Este vorba, pe de o parte, de Direcţia de Sănătate Publică, iar, pe de altă parte, de Consiliul Judeţean Gorj. Înainte de a trece la întocmirea documentaţiei pentru preluarea în administrare a spitalelor, o comisie formată din specialişti din cadrul CJ Gorj a realizat o analiză a bazei materiale, precum şi a situaţiei economice şi financiare existente în cele două spitale. De asemenea, a fost efectuat şi inventarul posturilor şi elaborată lista cheltuielilor şi a personalului care urmează să funcţioneze în subordinea administraţiei judeţului. Protocoalele de predare-preluare cuprind: situaţia privind prevederile bugetare rămase pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie 2010, situaţia contului de execuţie la 30 iunie 2010, nivelul  veniturilor încasate, precum şi situaţia drepturilor şi obligaţiilor financiare.

Finanţare prin transfer
 
Finanţarea Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu se va asigura potrivit legii din transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul Ministerului Sănătăţii Publice. Se are în vedere, în acest sens, inclusiv finanţarea pentru finalizarea obiectivelor de investiţii noi, dotarea cu aparatură medicală, reparaţii capitale, finanţarea obiectivelor de modernizare, transformarea şi extinderea construcţiilor existente, precum şi pentru expertizarea, proiectarea şi consolidarea clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea. Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu funcţionează pe principiul autonomiei financiare, veniturile proprii provenind din sumele încasate pentru servicii medicale, alte prestaţii efectuate pe bază de contract. În limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie în bugetul propriu al judeţului, Consiliul Judeţean Gorj va participa la finanţarea unor cheltuieli de administrare şi funcţionare, respectiv bunuri şi servicii, investiţii, reparaţii capitale, consolidare, extindere şi modernizare, dotări cu echipamente medicale a unităţii sanitare cu paturi preluate.

Salarizare din venituri proprii

Cheltuielile de personal pentru angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în structura organizatorică aprobată a Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu: cabinete de medicină sportivă, planning familial, TBC, LSM, cercetare ştiinţifică, precum şi asigurarea cheltuielilor de natura bunurilor şi serviciilor necesare cabinetelor medicale de medicină sportivă, cabinete TBC, cabinete LSM, a drepturilor salariale pentru rezidenţi, pe toată durata rezidenţiatului, precum şi a cabinetelor de medicină legală se asigură din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii. Salarizarea personalului de conducere din Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu, precum şi a celorlalte categorii de personal se va asigura din venituri proprii ale spitalului, încasate în baza contractelor de furnizare de servicii medicale, încheiate cu Casa de Asigurări de Sănătate Judeţeană Gorj, pentru anul 2010. Potrivit anexelor din protocolul de predare-primire a Spitalului de Urgenţă din Târgu Jiu, unitatea înregistrează la data preluării datorii de 10,8 milioane de lei şi drepturi de 261.679 de lei. De asemenea, Spitalul din Târgu Jiu are 1.207 salariaţi, valoarea totală brută a cheltuielilor de personal ridicându-se lunar la 4,3 milioane de lei. Unele dintre cele mai mari salarii din cadrul Spitalului Târgu Jiu se înregistrează la Serviciul de Medicină Legală, valoarea netă a acestora apropiindu-se, în cazul a doi medici legişti, la peste 9.800 de lei.

Nu plătesc datoriile Spitalului TBC Dobriţa

În ceea ce priveşte Spitalul TBC de la Dobriţa aici există 151 de salariaţi, cheltuielile lunare de personal ridicându-se la 573.081 de lei. Conform protocolului de predare-primire, totalul obligaţiilor rezultate din situaţiile financiare la 30.06.2010, în sumă de 2,1 milioane de lei, sunt aferente unor datorii faţă de furnizori înregistraţi în 2010. Obligaţiile faţă de furnizori sunt în sumă de 1,6 milioane de lei, din care, înregistrate peste termenul de scadenţă la data de 31.03.2010, sunt 1,1 milioane lei. Această sumă urmează să fie achitată de Ministerul Sănătăţii în termen de 90 de zile. Pentru diferenţa de obligaţii de 930.268 de lei, precum şi alte obligaţii rezultate din contractele încheiate până la data de 30.06.2010, Consiliul Judeţean Gorj nu îşi va asuma responsabilitatea asigurării surselor de finanţare a acestora. Conform protocolului, CJ Gorj îşi declină orice calitate în litigiile ce decurg din această situaţie şi în care va fi implicată unitatea sanitară preluată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU