17.3 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDeclaraţiile în format electronic, spaima contribuabililor

Declaraţiile în format electronic, spaima contribuabililor

Posibilitatea contribuabililor de a-şi depune declaraţiile fiscale în format electronic, fără a mai trece pe la ghişeu, încă nu este percepută ca un ajutor. Contabilii preferă să buchisească registre şi să treacă sumele cu mâna lor pe hârtie, iar odată ajunşi la Finanţe, să obţină acea ştampilă care le dă siguranţa că s-au achitat de sarcină. Aşa se face că, deşi au trecut trei luni în care patronii îşi puteau scuti angajaţii de drumuri la Direcţia de Finanţe şi de stat la cozi, doar 4,52% dintre cei obligaţi de lege să depună formularul 112, „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“, au făcut-o din faţa calculatorului, prin intermediul internetului. Depunerea on-line nu este încă obligatorie, însă cu 1 iulie 2011 şi toţi va trebui să se conformeze.  
„Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a declaraţiei este necesară achiziţionarea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică, emis de furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică (CERT SIGN SRL, DIGI SIGN SA, TRANS SPED SRL), şi înrolarea acestuia la organele fiscale“, a declarat purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Olt, Mihaela Marinescu. Pe seama obţinerii acestui certificat digital s-a şi pus, de altfel, numărul mic de contribuabili care preferă internetul, deşi costul este de până la 100 de euro pentru un certificat valabil 12 luni.

Formularul 112, produs 4 în 1

„Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ a avut rolul de a simplifica sistemul declarativ prin reunirea obligaţiilor de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, informaţii care erau furnizate până la implementarea acestui sistem de patru instituţii (ANAF, CNPAS, ANOFM, CNASS) şi depunerea acesteia într-un singur loc.
Declaraţia se depune lunar de persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului, până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna precedentă. În Olt, numărul total de contribuabili care au obligaţia depunerii declaraţiei 112 este de 4.787. Dintre aceştia, doar 4,52% au optat pentru depunerea pe internet.

Prima modificare a programului, după trei luni

Deşi de-abia au trecut trei luni de când formularul poate fi depus on-line, DGFP a şi făcut anunţul că pentru aprilie programul informatic a suferit modificări.
„Noua versiune a formularului 112 este folosită inclusiv pentru  declaraţiile rectificative aferente perioadelor de raportare ianuarie-februarie 2011. Declaraţia se completează şi validează cu ajutorul programelor de asistenţă“, a mai precizat Marinescu.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe site-ul DGFP Olt la adresa www.finanţeolt.ro, sau de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS