Noua Mazda6, alături de conceptul Taiki, echipat cu următoarea generaţie de motoare rotative, Mazda5 Hydrogen RE Hybrid şi noi tehnologii pentru siguranţa şi protejarea mediului înconjurător vor fi prezentate de Mazda Motor Corporation la Tokyo.
Mazda Taiki Concept este o evoluţie a conceptelor Mazda Nagare, Mazda Ruya şi Mazda Hakaze. Taiki figurează cu noi tehnologii (o nouă generaţie de motoare rotative) şi performanţe aerodinamice mai mari datorită designului. Acest concept stabileşte noi idei şi standarde despre automobilele coupe super sport cu motor amplasat în partea din faţă şi tracţiune spate.
Principala dificultate în realizarea designului a fost obţinerea unui efect vizual ce exprimă curgerea aerului. În interior, planşa de bord, alături de ornamente şi scaunele cu o poziţie foarte joasă, creează o senzaţie dinamică de curgere a aerului.
Generaţia nouă de motoare rotative Renesis (16X) stabileşte noi standarde de poluare (cu cifre foarte mici) şi noi performanţe în condus. Pe lângă acestea, cele două locuri vin într-o configuraţie unică, iar un pachet Sport asigură performanţe aerodinamice mai mari. Toate fac ca Mazda Taiki Concept să reprezinte cu succes cel de-al patrulea concept din tema de design Zoom-Zoom.
Motor rotativ pe hidrogen
Noua Mazda5 Hydrogen RE Hybrid în comparaţie cu Mazda RX-8 Hydrogen RE este mai puternică cu 40%, rezultând o acceleraţie mai bună şi o mărire a autonomiei în modulul hydrogen cu încă 200 km, dublu faţă de RX-8 Hydrogen RE. În interior îşi pot găsi locul cinci persoane alături de un spaţiu generos pentru bagaje. Motorul rotativ pe hidrogen nu este poziţionat longitudinal, ci transversal. Admisia aerului şi evacuarea gazelor au fost îmbunătăţite pentru a obţine maximul de cai-putere disponibili.
Sistemul hibrid converteşte energia din hidrogen în energie ce alimentează motoarele electrice. Datorită avansării în tehnologia electricităţii, sistemul realizează un consum mic de combustibil, alături de o eficienţă electrică mare. Alături de cele mai bune performanţe tehnice, în interior este prezent Mazda Biotechmaterial (cea mai nouă generaţie de componente din plastic).
Tot la Tokyo va fi prezentă şi noua Mazda6 în trei tipuri de caroserie: patru uşi sedan, cinci uşi hatcback (Sport) şi station-wagon (Sport Wagon). Tot aici va fi prezentă şi o nouă versiune mai sportivă ce prezintă un nou design: spoilere faţă/spate mai mari şi mai aerodinamice alături de o grilă sport. De asemenea, un nou sistem Rear Vehicle Monitoring a fost implementat alături de Cross Functional Network ce controlează sistemul audio, climatizarea şi alte sisteme prin intermediul unor operaţii simple.
sursa: www.informatiiauto.ro