19.3 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateAutostrada Piteşti – Sibiu de pe Coridorul IV

Autostrada Piteşti – Sibiu de pe Coridorul IV

Traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu de pe Coridorul IV de transport paneuropean a fost stabilit, conform ziarului Cotidianul. Traseul este menţionat în studiul de prefezabilitate efectuat de către Ministerul Transporturilor şi care, în toamnă, va fi continuat cu un studiu de fezabilitate şi de fundamentare a concesiunii.

15 octombrie primul termen

"Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Piteşti-Sibiu va fi primit în 15 octombrie, urmând ca apoi să fie aprobaţi indicatorii economici şi să fie făcut, paralel, studiul de fundamentare a concesiunii", a declarat în iulie,  ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Porţiunea de autostradă va fi taxată, astfel încât statul să poată plăti concesionarul, şi are o lungime de 115 kilometri. Autostrada ar putea costa, aproximativ, între unu şi două miliarde de euro, preţ care se va dubla din cauza dobânzilor bancare la creditele luate de viitorul concesionar şi pentru serviciile de întreţinere a autostrăzii pe durata concesiunii (în general 25-30 de ani). Construcţia tronsonului ar putea fi demarată cel mai devreme în 2010. Traseul se va desfăşura între Veştem (intersecţia cu drumul expres Sibiu-Făgăraş) şi Piteşti (intersecţia cu centura Piteşti). Traseul autostrăzii se va desfăşura pe Valea Oltului, până în dreptul localităţii Racoviţă, după care traseul va intra pe Valea Băiaşului. În continuare, traseul se va desfăşura în zona localităţilor Băiaşu, Poiana, Sălătrucu, iar în zona localităţii Văleni traseul va intra pe Valea Topologului, până în zona localităţii Bârseşti, de unde se va îndrepta spre Curtea de Argeş. Între Curtea de Argeş şi Piteşti, traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Argeş şi al acumulărilor hidroelectrice existente. Sfârşitul autostrăzii Sibiu-Piteşti va fi la intersecţia cu autostrada de centură a municipiului Piteşti. Autostrada Sibiu-Piteşti va avea două benzi pe sens şi este proiectată pentru o viteză medie de 100-120 km/h. Nodurile propuse a fi realizate sunt la Veştem, Cornetu, Văleni, Tigveni, Curtea de Argeş şi Bascov, accesul pe autostradă putându-se face doar prin acestea. Lungimea estimată a lucrărilor de artă (viaducte, tunele) este de aproximativ 30 de kilometri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS