17.3 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateAeroportul, „cârpit“ cu un milion de euro

Aeroportul, „cârpit“ cu un milion de euro

Oltenii nu vor vedea prea curând la Craiova un aeroport de talia celor occidentale. În lipsa unui investitor de calibru şi a unui program de dezvoltare concret, autorităţile judeţene s-au hotărât să „cârpească“ pe ici-colo aerogara, astfel încât aceasta să asigure condiţii decente călătorilor.

Deşi în ultimii ani s-a tot discutat despre importanţa dezvoltării Aeroportului din Craiova, o adevărată poartă a Olteniei către Vest, lucrurile nu par să meargă tocmai bine în acest sens. Unitatea a dispărut pe nesimţite din planurile Ministerului Transporturilor concretizate în Programul Operaţional Sectorial de Transport, nici o altă companie aeriană în afara de Carpatair nu s-a stabilit pe aeroportul din Craiova, pentru că acesta nu îndeplineşte standarde minime pentru zboruri internaţionale, iar fondurile europene destinate reabilitării, extinderii şi modernizării infrastructurii aeroportuare vor fi deblocate cel mai curând în câţiva ani. Carevasăzică, viitorul nu sună bine pentru Aeroportul din Craiova, deşi au dat „buzna“ peste noi americanii de la Ford şi câţiva dintre furnizorii acestora.

 

Reabilitarea pistei ar costa 7 milioane de euro

 

În lipsa altei perspective, executivul Consiliului Judeţean Dolj a hotărât să scoată din buzunarul judeţului banii necesari pentru a-i schimba aeroportului aspectul de aerogară provincială. Încă de la începutul anului a fost alocat aproape un milion de euro pentru dotări şi modernizări. Potrivit preşedintelui CJ, Ion Prioteasa, alt milion de euro va fi alocat la viitoarea şedinţă de consiliu, pentru modernizarea spaţiilor din jurul aeroportului – parcări, alei pietonale şi spaţii verzi -, dar şi a faţadei aeroportului (aerogară şi turn de control). „Am studiat posibilitatea accesării fondurilor structurale pentru aeroport, dar nu vor veni decât peste câţiva ani. Vom redirecţiona noi fonduri de la consiliul judeţean pentru refacerea parcărilor, a aleilor pietonale, clădirile trebuie să arate altfel, platforma unde întorc avioanele trebuie lărgită. În prima şedinţă de consiliu, vom redirecţiona un milion de euro pentru aceste lucrări, într-o primă fază, apoi ne vom gândi ce vom face cu pista, care trebuie reabilitată şi care costă în jur de şapte milioane de euro“, a spus Prioteasa. În opinia acestuia, salvarea aeroportului va fi însă un parteneriat public-privat cu o societate care îşi va permite să investească în infrastructura aeroportuară. De altfel, numai documentaţia tehnică pentru investiţiile propuse ar urma să coste peste 200.000 de lei.

 

Investiţiile aprobate până acum „apă de ploaie“

 

Autorităţile recunosc faptul că investiţiile aprobate până în prezent pentru aeroport sunt „apă de ploaie“, faţă de cât ar costa o modernizare din rădăcini a unităţii. Ion Prioteasa a declarat ieri că, estimativ, aducerea aeroportului din Craiova la standarde occidentale ar costa 60 de milioane de euro. „Ar fi nevoie de minimum 60 de milioane de euro, ca să devină un aeroport occidental. Banii aceştia pe care îi dăm acum sunt doar pentru un aeroport de provincie“, a spus Prioteasa.

Tatonări cu societăţi interesate de aeroport au fost, iar şeful executivului doljean spune că, în prezent, două companii vor să investească în partea de infrastructură aeroportuară la Craiova. „Sunt cel puţin două firme interesate de o colaborare pentru aeroport. Una dintre ele va veni spre sfârşitul acestei luni la Craiova, această întâlnire fiind intermediată de ADR“, a spus Prioteasa. Întâlnirea va fi cu Mohan da Silva, directorul agenţiei de dezvoltare Wakefield din Marea Bristanie, similară Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, despre care GdS a pomenit încă din luna ianuarie a acestui an. Şi italienii şi-au făcut planuri pentru aeroport. De un an, consorţiul Consorzio per lo sviluppo industriale Roma – Latina pregăteşte un studiu de fezabilitate care vizează dezvoltarea infrastructurii aeroportuare din Craiova, pe care nu l-au mai finalizat nici până în prezent.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII