36.8 C
Craiova
duminică, 13 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateNevoia de viteză pentru utilizatorii de internet, în atenţia Comisiei Europene

Nevoia de viteză pentru utilizatorii de internet, în atenţia Comisiei Europene

Conform celui mai recent sondaj la nivelul UE privind modul în care europenii folosesc internetul, criteriul principal al utilizatorilor de internet se conturează a fi viteza de acces la internet. Aproape jumătate (45 %) din gospodăriile europene şi-ar moderniza abonamentul de internet sau ar schimba furnizorul pentru a avea o viteză în bandă largă mai mare, criteriu care ajunge din urmă prețul în cursa celor mai importanţi factori în alegerea serviciilor de internet.
Neelie Kroes, vicepreşedintă a Comisiei Europene, a declarat: „Consumatorii vor din ce în ce mai mult ca internetul să fi suficient de rapid, de exemplu pentru a urmări materiale video. Pentru cei care desfăşoară o afacere la domiciliu, viteza este, de asemenea, o chestiune de competitivitate. În prezent, consumatorii sunt atenţi atât la viteză, cât şi la preţ atunci când îşi aleg furnizorul.”
De asemenea, sondajul a relevat că peste jumătate (54%) din gospodării își limitează apelurile de telefonie mobilă, naţionale şi internaţionale, din motive legate de costuri. Dna Kroes a declarat: „Suntem în era telefoanelor inteligente, în care serviciile mobile de înaltă calitate sunt o parte esenţială a vieţii de zi cu zi. Nu este acceptabil ca jumătate din populație să își limiteze apelurile telefonice din cauza costurilor şi este inacceptabil ca lipsa unei piețe unice conectate să încurajeze aceste limitări.” Cu toate acestea, sondajul din 2013 a relevat o scădere de 11 % (de la 60 % la 49 %) a numărului de persoane preocupate de costul apelurilor în alte rețele decât propriile lor rețele naționale. Acest lucru arată clar că eforturile Comisiei de a reduce tarifele de terminare a apelurilor mobile au un efect pozitiv pentru consumatori.
Printre alte aspecte importante scoase în evidenţă de acest sondaj Eurobarometru se numără:
Concurenţa dintre furnizori a reuşit să ofere preţuri accesibile, dar va fi nevoie de o atenţie sporită pentru a se răspunde cerinţelor consumatorilor pentru viteze mai mari.
Aproximativ 40 % dintre respondenţi au afirmat că este greu să acceseze unele conţinuturi şi aplicaţii online din cauza vitezei sau a capacităţii de descărcare insuficiente.
Calitatea serviciilor
20 % dintre respondenţi au declarat că uneori este dificil să acceseze conținut online sau că aplicaţiile de pe telefoanele mobile se blochează (în creştere cu 4 puncte procentuale faţă de decembrie 2011). Această situaţie este mai des întâlnită atunci când respondenţii încearcă să urmărească materiale video (42 %), să asculte muzică (22 %), să descarce conţinut video gratuit (22 %), să urmărească evenimente transmise în direct (20 %) sau să joace jocuri online (19 %).
Un motiv de îngrijorare îl reprezintă şi calitatea sunetului. Numai 38 % dintre respondenţi au afirmat că telefoanele lor mobile au o calitate a sunetului foarte bună, comparativ cu 49 % pentru telefoanele fixe şi 25 % pentru apelurile efectuate prin intermediul internetului.
Blocarea materialelor video este cel mai deranjant aspect legat de neutralitatea reţelei/drepturile de autor.
34 % dintre adulţi utilizează serviciile de apelare bazate pe tehnologia de voce prin internet (VoIP) (în creştere faţă de 27 % în 2012).
44 % dintre gospodării au cel puţin un abonament de internet mobil (în creştere faţă de 30 % în 2012).
45 % dintre gospodării cumpără un pachet de servicii de comunicaţii (de exemplu, o combinaţie de servicii de televiziune, telefonie, internet în bandă largă, mobile) de la acelaşi furnizor (45 % în anul anterior).
40 % (dintre cele 45 % de gospodării care cumpără un pachet de servicii) iau în calcul schimbarea furnizorului de servicii, dar 29 % sunt de părere că nu este uşor să compare condiţiile pachetelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS