Un tânăr de 23 de ani a fost condamnat la patru ani de închisoare cu suspendare pentru că a ucis cu BMW-ul pe care îl conducea un pieton care încerca să traverseze Calea Bucureşti din Craiova. În plus, instanţa i-a interzis şoferului să conducă autovehicule timp de şapte ani.
În seara zilei de 26 august 2011, poliţiştii Biroului Rutier erau anunţaţi că la intersecţia străzilor Calea Bucureşti şi Petre Ispirescu din Craiova a avut loc un accident de circulaţie soldat cu victime.
La locul accidentului a fost trimis un echipaj de poliţişti care a stabilit că un BMW cu numărul de înmatriculare DJ-91-SIL, condus de Cristi Băzăvan, l-a lovit şi accidentat pe craioveanul Dorel Caragescu, de 65 de ani, care încerca să traverseze cala Bucureşti.
După impact, şoferul a mai rulat aproximativ 20 de metri cu pietonul pe capotă, oprindu-se la mai bine de 30 de metri distanţă de intersecţia străzilor Calea Bucureşti şi Petre Ispirescu. Pietonul a fost transportat cu o ambulanţă la Spitalul de Urgenţă Craiova, însă medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viaţa.
În aceeaşi seară, reprezentanţii IPJ Dolj au precizat pentru GdS că responsabil pentru producerea accidentului este pietonul, care se angajase în traversarea străzii prin loc nepermis.
Ulterior, în urma anchetei şi a expertizei tehnice s-a stabilit că, de fapt, atât şoferul, cât şi pietonul au fost vinovaţi pentru producerea accidentului.
Ambii au trecut pe roşu
Magistraţii Judecătoriei Craiova au reţinut că, în seara zilei de 26 august 2011, în jurul orei 21.00, Băzăvan, care era însoţit de un prieten, circula cu BMW-ul său pe Calea Bucureşti, către centru. La intersecţia cu strada Petre Ispirescu, inculpatul „nu a oprit la semaforul care arăta culoarea roşie, intrând în intersecţie cu o viteză mai mare decât limita legală. Pe strada Calea Bucureşti se angajase în traversarea străzii partea vătămată Caragescu Dorel, deşi semaforul pentru pietoni a indicat culoarea roşie. În aceste condiţii, a avut loc impactul dintre autoturism şi pieton, soldat cu decesul acestuia din urmă“, au consemnat judecătorii craioveni.
În urma expertizei tehnice s-a stabilit că Băzăvan a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului, iar viteza maşini pe care o conducea era de 75-80 km/h. Experţii au susţinut că, indiferent de direcţia de deplasare a pietonului, şoferul avea posibilitatea să evite producerea accidentului dacă ar fi circulat cu o viteza legală de maximum 50 km/h, dar şi că atât pietonul, cât şi şoferul ar fi putut evita tragedia dacă ar fi respectat interdicţia impusă de culoarea roşie a semafoarelor.
Atunci când a fost audiat de judecători, Băzăvan şi-a recunoscut fapta pentru a scăpa cu o pedeapsă mai uşoară. La sfârşitul anului trecut, şoferul a fost condamnat de Judecătoria Craiova la patru ani de închisoare cu suspendare, instanţa reţinând că această pedeapsă „reprezintă un mijloc de reeducare suficient pentru inculpat“.
În plus, judecătorii au hotărât ca Băzăvan să nu conducă nici un autovehicul pe o perioadă de şapte ani. După ce a fost condamnat, Cristi Băzăvan a formulat recurs împotriva hotărârii instanţei, care se va judeca la Curtea de Apel Craiova. Primul termen a fost stabilit de instanţă pe 7 februarie.
Despăgubiri
În dosarul penal în care inculpatul a fost trimis în judecată, rudele victimei, cele două fiice şi soţia, s-au constituit părţi civile cu suma totală de 220.000 de lei şi 3.000 de euro, daune materiale şi morale. Judecătoria Craiova a hotărât însă că latura civilă a procesului să fie disjunsă şi să se judece separat începând cu 24 ianuarie.