15.6 C
Craiova
vineri, 17 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalTelefonul Cetăţeanului „rezolvă“ tot

Telefonul Cetăţeanului „rezolvă“ tot

Administraţia locală craioveană susţine că problemele cetăţenilor care apelează Telefonul Cetăţeanului sunt rezolvate în proporţie de 94%, ceea ce ar însemna că în Craiova curge lapte şi miere, iar cu un simplu telefon cetăţeanul poate să rezolve orice problemă legată de comunitate. Realitatea este însă puţin diferită.
„Raportându-ne la luna mai 2013, în medie, săptămânal au fost primite 150 de sesizări, respectiv 791 de sesizări primite pe parcursul întregii luni. Principalele probleme pentru care cetăţenii au apelat Telefonul Cetăţeanului 984 sunt: ridicarea câinilor comunitari, iluminat public, starea drumurilor (reparaţii străzi, plombe, gropi, surpări carosabil), amenajare locuri de parcare, nereguli sesizate pe şantierele de lucru, dezinsecţie, întreţinere spaţii verzi, montare gard metalic, montare bănci, distrugerea/reamenajarea locurilor de joacă, salubrizare, canalizare înfundată, inundaţii străzi, lipsa/furtul capacelor de canalizare, termoficare, indicatoare rutiere/semaforizare, tulburarea liniştii publice, construcţii ilegale, comerţ stradal fără autorizaţie de funcţionare, nereguli în funcţionarea transportului în comun, nereguli apărute la asociaţiile de proprietari, înscrieri în audienţe.
Procentul de soluţionare a sesizărilor primite este de 94%. Procentul de 6% reprezintă lucrări de reabilitare şi modernizare a străzilor care au fost cuprinse în Masterplanul de apă şi canalizare şi urmează să fie realizate până la data de finalizare a proiectului. Tot în acest procent se regăsesc şi sesizările referitoare la montarea gardului metalic şi a băncilor, care pot fi soluţionate după finalizarea procedurii de achiziţie“, se arată într-un comunicat venit din partea Primăriei Craiova şi semnat de primarul Lia Olguţa Vasilescu.
Toate aceste procente dau impresia unui joc copilăresc, „telefonul fără fir“, în care unul spune ceva şi altul înţelege altceva sau ceea ce îi convine. Oare să rezolve primăria toate doleanţele cetăţenilor cu un simplu telefon?

Ori sunt bănci, ori nu sunt bănci

Unii cetăţeni ai urbei au altă părere despre acest telefon „minune“ şi că, în fapt, apelul făcut către autorităţi a fost în zadar. De ce? Pentru că nu s-a dat curs în nici un fel sesizării lor. O craioveancă a sunat încă din luna aprilie şi a solicitat amenajarea staţiei RAT din zona Piaţa Centrală, Calea Bucureşti (pe direcţia de mers Universitate – blocul S200). Nici până în prezent în această staţie, folosită şi de autobuzele care înlocuiesc tramvaiele, nu există o copertină. Călătorii se feresc de ploaie sau arşiţă sub balcoanele blocurilor (18A), aflate în apropiere. Totuşi, aici au fost puse nişte băncuţe, deşi administraţia locală susţine cu nu are astfel de mobilier stradal. „Acelaşi lucru l-am solicitat pentru staţia din apropierea Stadionului Tineretului (Ciupercă), dar sunt trei luni şi nu am văzut nici un rezultat. Este mai rău, săptămâni la rând a plouat şi am stat în ploaie să aştept autobuzul, acum a venit căldura şi nu ştim unde să mai stăm. Nu este bancă, deşi au fost bănci aici, dar le-au luat! Nu este nici un adăpost, iar de autobuze nu mai vorbesc! Am mers într-o zi cu unul (autobuz – n.r.) pe traseul 29 şi i-a căzut uşa în mers“, a spus Constanţa Ioniţă.
Poate că în urma telefonului dat de cetăţeni, cei responsabili cu amenajarea staţiilor RAT s-au gândit că ar fi mai bine să ia băncuţele din staţia de lângă Stadionul Tineretului şi să le mute în staţia de pe Calea Bucureşti. Aceasta din urmă intră în procentul de 94%, sesizări rezolvate, prima în procentul de 6%, adică nerezolvate.
Altă persoană a sunat la Telefonul Cetăţeanului să spună că în preajma cvartalului de blocuri G3-G7 de pe strada Emanoil Chinezu au apărut zece câini, deşi cu câteva zile înainte serviciul de ecarisaj ridicase doi. „Am sunat la Telefonul Cetăţeanului şi au spus că vor transmite solicitarea mea mai departe. Câinii sunt tot acolo, au fost aduşi de cineva? Au venit din altă parte, nu ştiu, dar îmi este teamă, mai ales că ies aici cu copiii“, a spus Mirela.

Sună şi se cârpeşte!

Cel puţin cu problema străzilor care nu au intrat pe Masterplanul de apă şi canal primăria are dreptate. Cetăţenii care locuiesc pe astfel de străzi apelează în zadar la Telefonul Cetăţeanului, totuşi pot obţine o reabilitare originală, aşa cum s-a întâmplat pe strada Coşuna. Aici, gropile de pe o porţiune de stradă au fost plombate cu covor asfaltic, iar gropile de pe cealaltă jumătate de stradă au fost acoperite cu pietriş şi resturi de covor asfaltic rezultat în urma decopertării altor străzi. Administraţia locală s-a apucat să amenajeze aici o alee adiacentă străzii Coşuna, unde a adus chiar borduri, ce-i drept, dislocate tot de pe străzile oraşului, intrate în reabilitare. Să fie şi aceasta o rezolvare venită tot în urma unei sesizări parvenite prin intermediul Telefonului Cetăţeanului?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS