22 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalRidicările auto, furt recunoscut

Ridicările auto, furt recunoscut

Echipajele de ridicări auto ale Regiei Autonome de Transport Craiova fură pe rupte maşini de pe domeniul public.

Furturile auto comise de echipajul de ridicări al Regiei Autonome de Transport Craiova au fost recunoscute şi de autorităţile publice, în cuvinte mai moi, după ce aleşii locali au cerut explicaţii executivului, în ultima şedinţă ordinară a consiliului local, în legătură cu modul în care sunt ridicate de multe ori autovehiculele în Craiova: fără poliţie, la cheremul operatorilor RAT. Menţionăm că, potrivit legii – art. 64 din OUG nr. 195 din 2002 -, numai poliţistul poate dispune ridicarea şi depozitarea unui autovehicul staţionat neregulamentar pe drumul public. Viceprimarul Mărinică Dincă a spus chiar în şedinţa ordinară a consiliului local de joi că, într-adevăr, angajaţii RAT, din dorinţa de a produce, mai fac şi astfel de lucruri, fiindcă Poliţia Rutieră nu are suficienţi oameni, iar în anumite intervale orare nici nu poate delega poliţişti pentru această activitate. „O maşină nu poate fi ridicată de pe domeniul public decât în prezenţa poliţistului. Dar, din ianuarie anul viitor, situaţia se va reglementa, fiindcă aceste atribuţiuni vor ţine de competenţa poliţiei locale şi atunci va fi desemnat un poliţist în permanenţă cu fiecare echipaj de ridicări al Regiei“, a spus viceprimarul Mărinică Dincă.

Găselniţa RAT

Directorul RAT Craiova, Marinel Florescu, nu pare deloc afectat că se fură ca în codru în numele Regiei şi judecă gravitatea faptelor subordonaţilor după procesele în instanţă. „Noi luăm măsuri cu angajaţii care comit astfel de fapte, mergând până la măsuri disciplinare. Dar, să ştiţi, în ultimele şase luni, de când am venit eu la Regie, nu am pierdut decât un proces pe această speţă“, a spus directorul Florescu, după care a pierdut şi semnalul undeva pe lângă Cluj. Directorul Florescu se află însă în eroare, pentru că barometrul instanţelor nu este relevant. Pentru orice maşină ridicată ilegal şi nerecuperată de proprietar în cursul zilei, RAT obţine ulterior un proces-verbal de la poliţie, astfel că, dacă nu a surprins momentul ridicării şi nu are dovada că la acel moment nu a existat o dispoziţie şi un proces-verbal al poliţiei, proprietarul are puţine şanse de reuşită în instanţă. Este, de fapt, şi găselniţa pe care se bazează hoţii de la RAT. „Se întocmesc nişte fişe înainte de procesul-verbal, acesta putând fi făcut ulterior, în termenul prevăzut de lege. Autovehiculul poate fi ridicat în baza acelei fişe“, a declarat şeful Biroului Rutier Craiova, comisarul Emil Zuican. Cu alte cuvinte, păgubitul nu are nici o şansă fiindcă, dacă s-ar afla la locul faptei în momentul jafului, nu i s-ar mai ridica maşina, aşadar nu ar mai exista pricina. Există şi zvonuri cum că angajaţii RAT au la ei dispoziţii gata semnate, pe care le completează cu numerele maşinilor pe care au ei chef să le ridice.

Protocol de ridicare jucat în picioare

Între RAT Craiova, Biroul Rutier şi Poliţia Comunitară Craiova a fost semnat în urmă cu un an un protocol de ridicare a maşinilor.
Conform documentului, maşinile vor putea fi ridicate numai după un „program partenerial“ şi numai de către echipe mixte, formate din poliţişti comunitari, poliţişti de la Rutieră şi operatori RAT Craiova. „Se va acţiona permanent cu autospecialele de ridicat din cadrul Regiei Autonome de Transport Craiova, împreună cu poliţişti rutieri şi poliţişti comunitari, conform planificării întocmite de Biroul Rutier Craiova“, se arată în protocol. Adică exact ce nu se face în cazurile de furt din Bănie. La articolul VII al protocolului, este precizat că Biroul Rutier Craiova are atribuţiuni de organizare a activităţii de identificare şi sancţionare (conform art. 142, 143 din regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002, republicate, şi de dispunere a ridicării şi vehiculelor oprite – staţionate neregulamentar, conform art. 64 din OUG nr. 195 din 2002). Aşadar, încă o dovadă că ridicarea maşinilor fără „identificare“, „sancţionare“ şi „dispunere“ este un abuz grosolan.
În altă ordine de idei, protocolul conţine şi o prevedere nelegală, referitoare la ridicarea şi transportul vehiculelor „oprite neregulamentar“, care nu se regăseşte în legislaţia românească.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

45 COMENTARII