21.6 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriNumărul de funcţionari din primării, consilii locale şi consilii judeţene ar putea fi redus

Numărul de funcţionari din primării, consilii locale şi consilii judeţene ar putea fi redus

Liderii autorităţilor locale împreună cu ministrul finanţelor, Gheorghe Pogea, şi vicepremierul Dan Nica au convenit la Buşteni asupra redimensionării angajaţilor din aparatul propriu al administraţiilor locale, stabilind un normativ de personal care va reduce numărul angajaţilor.

Potrivit unor surse participante la discuţii, redimensionarea structurilor de funcţionari publici locali ar urma să realizeze economii la bugetul de stat, în primă fază, de peste 125 de milioane de euro. Conform estimărilor făcute de liderii locali şi reprezentanţii guvernului, Primăria Capitalei ar urma să-şi reducă personalul bugetar cu 60%. Dacă, în prezent, Primăria Municipiului Bucureşti are aproximativ 1.060 de angajaţi, numărul acestora ar trebui să se reducă la aproximativ 400. În ceea ce priveşte sectoarele municipiului Bucureşti, numărul optim de funcţionari cu care acestea ar putea funcţiona este de 180 de angajaţi.
Altă propunere priveşte primăriile de comune care au până la 1.500 de locuitori, acestea urmând să beneficieze de o medie de 12 funcţionari publici în aparatul propriu. În primăriile localităţilor care au între 1.500 şi 3.000 de locuitori ar urma să activeze 14 funcţionari, iar în cele cu o populaţie între 3.000 şi 5.000 – 16 funcţionari. Localităţile între 5.000 şi 10.000 de locuitori ar urma să beneficieze de serviciile a 21 de funcţionari, iar cele între 10.000-20.000, de 24 de funcţionari. De asemenea, consiliile judeţene urmează să funcţioneze cu minimum 120 şi maximum 180 de angajaţi, în funcţie de mărimea judeţului în cauză.
Conform unor surse participante la discuţii, coeficientul în funcţie de care s-ar putea stabili numărul funcţionarilor publici este de 0,21% raportat la numărul de locuitori ai localităţii, dar acesta nu se va aplica şi la oraşele foarte mari. În consecinţă, potrivit surselor citate, o serie de primării, între care cele ale Aradului şi Iaşiului, care au peste 500 de angajaţi, va trebui să-şi reducă schemele de personal.
Propunerile liderilor locali, reuniţi la Buşteni, de modificare a Legii finanţelor publice locale urmează să fie prezentate astăzi în şedinţa coaliţiei de guvernare şi ulterior în guvern, în aproximativ două săptămâni.
Reprezentanţii guvernului şi ai autorităţilor locale s-au întâlnit de joi până duminică la Buşteni, într-un grup de lucru, pentru a stabili standardele de calitate şi de cost, normativele de personal şi fondurile necesare pentru funcţionarea administraţiei publice.
Social-democratul Liviu Dragnea a declarat sâmbătă că întâiul principiu de acordare a fondurilor pentru autorităţile locale va privi numărul de persoane dintr-o localitate. „Suntem aproape de finalizarea unor standarde de calitate şi de cost privind educaţia, iar ca principiu s-a convenit ca banul să urmărească elevul, practic să fie un standard de cost şi, în funcţie de numărul de elevi, să se acorde banii pentru funcţionarea educaţiei. În ceea ce priveşte celelalte domenii, protecţia socială şi alte competenţe pe care le au administraţiile locale, vom folosi acelaşi principiu“, a declarat Dragnea.
De asemenea, ministrul de finanţe, Gheorghe Pogea, a declarat că prin pachetul de legi privind descentralizarea se va urmări „depolitizarea“ procesului de alocare a resurselor de la bugetul de stat către autorităţile locale, reducerea la minimum a cheltuielilor de funcţionare şi resposabilizarea colectării taxelor de către acestea.
„Vrem să transparentizăm procesul, să-l depolitizăm, deci să fie un proces transparent de alocare a resurselor publice. (…) Cheltuielile de funcţionare ale statului trebuie să scadă ca pondere în PIB în favoarea cheltuielilor de dezvoltare şi investiţii. Deci, vrem să transferăm multe competenţe şi decizii de la nivel central la nivel local, astfel încât bugetul pe 2010, pe care-l construim în acest an, să aibă la bază, atunci când discutăm despre transferul de sume de la bugetul de stat către autorităţi, normativele de personal, standarde de calitate şi standarde de cost minim“, a explicat Pogea.
De asemenea, ministrul a declarat că „dacă facem descentralizarea administrativă a cheltuielilor dreptul autorităţilor locale de a dispune de cheltuieli, în baza propriilor programe de dezvoltare, atunci transferăm şi venituri mai multe, dar şi responsabilitatea colectării“. „Pentru că nu este posibil să găsim autorităţi locale care au grad de colectare sub 20%-30%, media pe ţară fiind 79,4%, deci va trebui să punem puţină ordine şi în aceste organisme de monitorizare şi control“, a mai precizat Pogea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII