21.6 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateOmătul înmoaie bugetul

Omătul înmoaie bugetul

Nota de plată provizorie pentru deszăpezirea Craiovei a ajuns deja la 40 de miliarde de lei vechi şi este întocmită la oră, nu în funcţie de munca prestată.

 

Craiovenii au suportat de la începutul anului până în prezent contravaloarea a circa 20.000 de ore de deszăpezire, cât ar fi lucrat cumulat cele peste 100 de utilaje pentru care se plăteşte chirie din bugetul local. Conform pontajelor, primăria trebuie să deconteze în prezent aproape 40 de miliarde de lei vechi, sumă care creşte vertiginos cu fiecare zi care trece până la degajarea zăpezii de pe drumuri şi a nămeţilor din oraş. Tariful nu ţine cont şi de calitatea muncii, respectiv de cât de bine au fost degajate străzile sau de câtă zăpadă s-a cărat din oraş. „Conform graficelor, în prezent, contravaloarea deszăpezirii efectuate cu utilajele închiriate se apropie de 40 de miliarde de lei vechi“, a precizat directorul Serviciului Public de Salubritate Craiova, Sorin Ciobanu. El spune că plata se face numai la ora lucrată: „Nu există altă posibilitate fiindcă utilajele sunt închiriate cu ora. Putem însă să verificăm exact cât şi ce lucrează fiecare“. Astfel, deszăpezirea fiecărei străzi din Craiova poate costa dublu faţă de cât ar fi normal, dacă tractorul cu lamă trece de două ori în loc să rezolve treaba o dată. Ciobanu susţine însă că angajaţii Salubrităţii veghează ca fiecare utilaj să fie reglat corespunzător. La suma stabilită prin adunarea chiriei pentru orele lucrate pe fiecare tip de utilaj în parte se va aduna la sfârşit şi prestaţia Salubrităţii, căreia i-a fost încredinţată activitatea de deszăpezire a Craiovei, adică alte câteva miliarde de lei vechi.

2,5 milioane ora

Pentru cele 100 de tractoare şi maşini închiriate prin negociere de Serviciul de Salubritate se plăteşte chirie de la 600.000 de lei vechi la 2,5 milioane de lei vechi pe oră. În cazul tractoarelor, se plăteşte şi perioada de aşteptare – 300.000 de lei vechi pe oră. „Cel mai mult ne costă maşinile multifuncţionale – 2,5 milioane de lei ora, însă acestea nu sunt decât câteva. Apoi, camioanele mari de cărat zăpada – două milioane“, a spus directorul Sorin Ciobanu. Conform contractelor încheiate cu proprietarii utilajelor, beneficiarul poate sista oricând intervenţia unui motorizat, tot aşa cum are dreptul să-l folosească şi dacă ninge în aprilie sau mai. „Se plăteşte doar cât se lucrează, iar clauzele ne dau dreptul să le solicităm deţinătorilor maşinilor să ni le pună la dispoziţie atunci când decide comandamentul de deszăpezire. Adică şi dacă ninge în mai“, susţine Sorin Ciobanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII