17 C
Craiova
miercuri, 15 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateCe nu stiu edilii Craiovei

Ce nu stiu edilii Craiovei

Multe li se pot reprosa celor care ne conduc destinele si gospodaresc orasul. Ineficienta e cuvintul care caracterizeaza cel mai bine modul in care autoritatile locale ordoneaza si coordoneaza orasul. Debandada e prezenta si in asa-zisa reglemetare a activitatii de taximetrie, careia edilii i-au dat un cadru legal, un regulament cu norme decente a caror aplicare o controleaza periodic, si pe baza carora se aplica frecvent o serie de amenzi.

Insa, fara prea mare rasunet in rindul celor verificati, din moment ce nici acum, la aproape doi ani de la elaborarea normelor de taximetrie in Craiova, nimeni nu stie exact cite taxiuri sint in municipiu. In evidentele primariei figureaza pina acum 1.500 de licente eliberate pentru masini si 1.400 de atestate eliberate pentru soferi. Numar rezultat in urma scaderii celor aproape 200 de cereri de retragere din activitate, primite de la inceputul anului si pina acum. Specialistii metrologi sustin insa ca la ei sint inregistrate 1.700 de aparate de taxare. Referitor la numarul taxiurilor din municipiu, viceprimarul Mihai Dragu crede ca, in ciuda celor 1.500 deja luate in evidenta, cu totul, nu pot fi mai multe de 2.500, iar primarul Vasile Bulucea „pariaza“ pe vreo 4.000.

Neoficial insa, cifra exacta se pare ca depaseste 5.000 de masini. Sau de soferi! Pentru ca putini stiu chichitele taximetriei: un singur indicativ si mai multe autoturisme, un singur atestat si mai multi soferi, taxiuri si taximetristi de ocazie care nu presteaza decit doua-trei ore pe zi (sau pe noapte) si alte asemenea „deturnari“ de la regulament, care nu pot fi eradicate nici pe baza de amenda. Deloc de neglijat de data aceasta, din moment ce consilierii locali au indexat-o considerabil la ultima sedinta.

Taximetristii care sint prinsi in neregula sau nu s-au indurat sa achite cei 753.000 de lei cit costa intrarea lor in legalitate sint buni de plata: intre 15 si 25 de milioane de lei, fara posibilitatea de a achita doar jumatate din minim in primele 48 de ore. Ca sa justifice intr-un fel ambiguitatea care planeaza asupra acestei activitati, autoritatile arata cu degetul acuzator spre firmele de taximetrie care ezita sau neglijeaza sa comunice autoritatilor numarul exact al masinilor si al angajatilor si care n-au dat nici un raspuns la adresele inaintate periodic de catre reprezentantii primariei.

Si cum, vorba proverbului, „daca nu curge, pica“, municipalitatea nu se da batuta: daca nu se poate pune ordine dintr-o data, merge si cu binisorul: mai o amenda, mai un control, mai o adresa catre cei raspunzatori, pina la urma …torul mandat, om mai vedea!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS