15.6 C
Craiova
vineri, 17 mai, 2024
Știri de ultima orăSportAlexandra Marinescu concurează pentru echipa lui „Şumi“

Alexandra Marinescu concurează pentru echipa lui „Şumi“

Singura fată pilot de karting care reprezintă România în competiţiile internaţionale este din Craiova. Alexandra are 13 ani şi de puţin timp reprezintă echipa germană KSM Motorsport, care îi aparţine septuplului campion mondial de Formula 1 Michael Schumacher. „Şumi“ este cu ochii pe Alexandra şi îi dă sfaturi preţioase.

Pasiunea pentru motosport a purtat-o pe craioveanca Alexandra Marinescu în toată Europa. La doar 13 ani, aceasta concurează în competiţii internaţionale importante de karting şi a avut prilejul să cunoască câţiva dintre „greii“ Formulei 1. Michael Schumacher, Jean Alesi şi Mika
Hakkinen au predat ştafeta copiilor lor, care sunt partenerii de pistă ai Alexandrei. Fostele mari glorii ale Formulei 1 sunt nelipsite de la fiecare cursă. Până de curând, sportiva craioveană a fost legitimată la clubul italianului Danilo Rossi, care este de cinci ori campion mondial la karting.
Faptul că a avut o oportunitate pe care nu mulţi o au, de a sta la câţiva metri distanţă sau de a purta o conversaţie cu aceşti titani ai sportului cu motor, Alexandra Marinescu nu îşi doreşte să fie o simplă participantă la concursurile internaţionale, ci vrea o carieră strălucită.
În urmă cu puţin timp, sportiva craioveană a făcut o alegere importantă: s-a înscris în echipa germană KSM Motorsport, la care unul dintre acţionari este septuplul campion mondial de Formula 1, Michael Schumacher.
La cea mai recentă cursă la care a luat startul, ultima etapă de DKM (unul din cele două campionate germane de karting) desfăşurată la Genk (Belgia), Alexandra a fost supravegheată îndeaproape de celebrul Michael Schumacher. Tânăra îşi aminteşte ce emoţii a avut când „Şumi“ a venit să discute cu ea. „Când a venit la mine, am rămas pur şi simplu blocată, nu ştiam ce să zic, cum să reacţionez. După ce am dat mâna cu el, nu îmi venea să mă mai spăl pe mâini“, îşi aminteşte Alexandra. „De câte ori ieşeam din pistă, discuta cu mine ce trebuie să schimb ca timpul să scadă. Mi-a zis că am un potenţial imens şi, dacă la anul vom face cu echipa Motorsport un program susţinut de curse şi antrenamente, am şanse reale să obţin rezultate importante. Acum aşteptăm să ne transmită programul pentru 2014 şi sperăm că vom avea bugetul necesar să o facem“, a adăugat tânăra. Alexandra a ajuns să semneze cu echipa lui Schumacher prin intermediul tatălui colegei sale de concurs, nemţoaica Sophia Floersch. „Fiul lui Michael Schumacher, Mick Betsch, aleargă în aceeaşi echipă cu mine acum. Ca eu să ajung la echipa lor, a contribuit esenţial recomandarea făcută de tatăl bunei mele prietene şi totodată concurente Sophia Floersch, care, de asemenea, alerga în echipa KSM Motorsport“.

Piloţii străini, ajutaţi de stat şi de sponsori, românii doar de părinţi

În competiţiile internaţionale de karting participă cu regularitate trei-patru fete, alături de băieţi. Una dintre ele este Alexandra Marinescu.
Numărul de curse este strâns legat de partea financiară, fiind vorba de zeci de mii de euro pe an. Dacă la începutul anului craioveanca a bifat opt curse şi mai multe antrenamente alături de echipa lui Danilo Rossi din Italia, progresând foarte mult, la jumătatea lunii iunie a trebuit să rărească cursele din cauza lipsei de finanţare.
„Noi, familia, nu am mai reuşit să o susţinem financiar să alerge toate cursele importante pe care ni le propuseserăm şi nu am mai reuşit să facem antrenamente. Costurile sunt foarte mari pentru că este prima clasă profesională, unde piloţii lucrează cu mai mulţi ingineri, motorişti, de şasiu, telemetrişti, antrenori, mecanici. În ţările dezvoltate din Europa, motosportul este foarte dezvoltat şi popular, iar firmele sunt obişnuite să sponsorizeze. Din păcate, la noi, piloţii sunt susţinuţi financiar doar de familie“, a spus George Marinescu, tatăl Alexandrei.
Acesta a făcut o scurtă comparaţie cu situaţia sportivilor din alte ţări: „În general, piloţii noştri nu pot face atâtea curse şi antrenamente precum cei din străinătate, în special din Europa şi America de Nord. De aceea nu avem încă un pilot într-o serie mondială relevantă cum ar fi Formula 1, Indycar, DTM, Nascar, WTCC, WRC, WEC, ALMS, unde se câştigă enorm de mulţi bani, iar piloţii sunt adevăraţi vectori de imagine pentru ţările lor de origine. Venezuela şi Mexicul sunt ţări care nu sunt printre cele mai bogate, dar îşi finanţează piloţii talentaţi până în Formula 1, iar statul are apoi procente serioase din venitul acestor piloţi. În Germania, Automobil Clubul German nu numai că organizează numeroase campionate, dar, în fiecare an, primii trei piloţi la fiecare clasă primesc finanţare completă pentru următorii trei ani în carieră. Piloţii din America de Nord nu mai au loc pe combinezoane să afişeze sponsorii, atât de mulţi au. În Rusia, companii importante susţin masiv piloţii lor până în Formula 1. Peste tot, într-o formă sau alta, piloţii sunt sprijiniţi să ajungă la marea performanţă. În România, există o firmă care poate face sponsorizări consistente, dar nu se implică, deşi are solicitări. Nimeni nu este procupat de motosport, nici chiar guvernanţii…“, este concluzia tristă a tatălui Alexandrei.

Aleargă pentru
o bursă în Anglia

La sfârşitul acestei luni, Alexandra va susţine un test în Anglia, cu organizatorii Ginetta Junior Championship. Dacă va câştiga, va primi o bursă care constă în finanţare completă pentru sezonul 2014 pentru acest campionat, care se desfăşoară în acelaşi timp şi pe aceleaşi circuite cu BTCC, Formula Ford, Porsche Cup şi Renault Clio Cup Marea Britanie, curse ce sunt transmise în direct pe postul ITV4, cu o audienţă medie pe weekend de 19 milioane de telespectatori şi 37.000 de spectatori plătitori în tribune.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS