16.7 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Robotul care rezolvă cubul Rubik în 15 secunde

Doi studenţi de la Facultatea de Inginerie din cadrul Universităţii americane Rowan au creat un robot capabil să rezolve cubul Rubik în 15 secunde, făcând doar 17 mişcări. Elementul de bază al robotului este un dispozitiv numit controller programabil logic (PLC) marca Siemens, un echipament folosit în industrie pentru efectuarea unor acţiuni precum automatizarea liniilor de asamblare. Inventatorii robotului, Zachary Grady, de 22 de ani, şi Joe Ridgeway, de 21 de ani, ambii studenţi la inginerie, au reuşit această performanţă în cadrul unui proiect care era menit să demonstreze capacităţile PLC-ului. Cei doi studenţi au programat PLC-ul în aşa fel încât toate faţetele cubului Rubik să facă parte dintr-un model. „Fiecare soluţie pentru rezolvarea cubului este un set format din 18 mişcări“, a explicat Ridgeway. Potrivit colegului său, Grady, cele 18 mişcări sunt rotiri la 90, 180 sau 270 de grade „aplicate“ fiecăreia dintre cele şase feţe ale jucăriei. Tinerii ingineri au programat dispozitivul în aşa fel încât fiecare mişcare să corespundă unui număr, dezvoltând astfel un program software care transformă semnalele în mişcări ce rezolvă puzzle-ul. Când un computer care este conectat la dispozitiv indică numărul care trebuie folosit, PLC-ul citeşte comanda şi realizează mişcarea – o rotire complexă, în mai multe direcţii. Până acum, studenţii au reuşit să programeze roboţelul pentru a rezolva două combinaţii posibile de modele de culori. „Am realizat proiectul pornind de la zero şi am avut nevoie de câteva zile doar pentru a crea structura de susţinere, lucru care ne-a permis să aflăm mai multe despre aspectul mecanic al ingineriei“, a explicat Zachary Grady. „Proiectul le-a permis studenţilor să înţeleagă, într-un mediu distractiv şi competitiv, designul şi funcţionarea dispozitivului PLC, elemente care reprezintă componente de bază ale automatizării industriale, prin urmare, obiectivul de învăţare a fost îndeplinit“, a explicat profesorul Shreekanth Mandayam, coordonatorul celor doi studenţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS