19.3 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDolj: Școala Ghindeni la Connector 2015

Dolj: Școala Ghindeni la Connector 2015

Reprezentanți ai Școlii Gimnaziale Ghindeni, judeţul Dolj, au participat, în perioada 30 iunie – 6 iulie, la cea de-a doua ediție a Connector, eveniment organizat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), în colaborare cu Universitatea Babeş-Bolyai (UBB), Federația SHARE și Primăria  Municipiului Cluj-Napoca.
Connector 2.015, cel mai amplu eveniment dedicat celor pasionați de învățarea non formală,  a reunint peste 300 de participanți din 35 de țări: formatori, profesori, persoane implicate în educaţie şi voluntari.
Connector reprezintă o interacțiune între educația formală, învățarea activă, non fomală și evoluția profesională. Ateliere de creație. Strategii de facilitare a învățării. Schimb de idei, experiențe, practici. Plăcerea de a învăța. Spectacole în comunitate. Cum se pot folosi metodele non formale, cum pot fi integrate în proiecte, parteneriate, în școală.
Profesorii Școlii Gimnaziale Ghindeni au participat la sesiunea „Learning results on good practice projects”, unde, prin intermediul unor activități nonformale, au prezentat Parteneriatul Strategic Erasmus+ Open Doors for Non Formal, coordonat de prof. Simona Negru.

În cadrul Connector 2.015 s-au organizat ateliere de metode de învăţare (Teatru Labirint, Dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor și tinerilor, Facilitare grafică, Storytelling, Dans contemporan, Pantomimă etc.).
Teatrul labirint, la care a participat prof. Daniela Firescu, este unul din atelierele cu cel mai mare impact, o formă de teatru participativ, unde spectatorul devine actor, o experiență de redescoperire a plăcerii jocului, „o vedere din alt unghi a contextului în care trăim”, a spus Bogdan Nechifor, facilitator.
Atelierul de ”Dezvoltarea abilităților de viață”, la care s-au inscris prof. Simona Negru si Florentina Mitrache, a avut ca motto: „Be open, honest and curious!”. Participanții au avut libertatea de a propune activități, metode care sparg tiparele, pentru că învățarea activă înseamnă dezvoltarea unor competențe și schimbarea unor atitudini.
De-a lungul ultimelor două zile, toate atelierele de lucru au prezentat comunității din Cluj produsele activităților, concluzionând că procesul de învățare are loc permanent și în cele mai diverse locuri: în clasă, dar și în mijlocul comunității (fie în stradă, în muzee, sau în parc), implicând într-un mod participativ membrii comunității.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS