15.1 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalStrada Brazda lui Novac, după reabilitare

Strada Brazda lui Novac, după reabilitare

Prin modernizarea acestei artere s-au obţinut locuri de parcare în plus, dar nu în toate zonele în care puteau fi realizate astfel de amenajări.

Au trecut aproape patru luni de când muncitorii de la Delta ACM au început reabilitarea străzii Brazda lui Novac din Craiova. Lucrările se apropie de sfârşit. Ce le-a ieşit constructorilor rezolvă o parte din problemele de trafic ale acestui bulevard. Dar nu pe toate.

Staţie pentru taxiuri

De bun augur poate fi considerat faptul că s-a amenajat şi marcat corespunzător staţia de autobuz din faţa Complexului Baba Novac. Aceasta a fost chiar separată printr-un mic scuar de spaţiul de parcare, astfel încât şoferii să ştie clar unde opresc mijloacele de transport în comun şi să nu mai parcheze acolo. Datorită acestui mic artificiu, staţia rămâne aproape în permanenţă doar la dispoziţia mijloacelor de transport în comun, care nu mai încurcă circulaţia ca atunci când opreau aproape în mijlocul străzii, în zona aproximativă a staţiei, aceasta fiind plină ochi cu maşini parcate ilegal.
Din staţie, către bulevardul Dacia, prima bandă şi-a păstrat, însă, (ca şi până acum) rolul neoficial de parcare, iar asta pe ambele părţi ale străzii, din cauza numărului mult prea mare de maşini. Se întâmplă aşa ceva şi pentru că acolo blocurile erau prea aproape de stradă, astfel că nu se putea reduce lăţimea trotuarului în vederea amenajării unor noi locuri de parcare.
În alte părţi s-a putut. Bunăoară, pe porţiunea dintre strada Doljului şi Complexul Baba Novac, în dreptul fostei staţii de taxi, trotuarul a fost îngustat puţin, făcând astfel loc unei parcări în spic. Banda întâi a fost astfel degajată de maşini. În mod similar a fost amenajată – luându-se din trotuar – o bandă specială destinată staţionării taxiurilor. Această staţie de taxi se dovedeşte de cele mai multe ori insuficientă, neavând decât o capacitate de 12 maşini, mult prea puţin faţă de cele 20-30 de taxiuri care staţionează mai tot timpul în zonă, în căutare de clienţi.
Ar fi fost loc şi peste stradă pentru amenajarea unor parcări în spic, între staţia de autobuz de la Şcoala nr. 24 şi strada Doljului. Pentru asta trebuia îngustată grădina blocurilor (destul de mare) şi mutat puţin trotuarul către blocuri. Din motive care ne scapă, însă, proiectul municipalităţii nu a prevăzut parcări şi pe acea parte. Aşa că maşinile oprite ocupă, ca şi până acum, banda întâi a drumului.

Semaforul-mobilier

Consilierul local Marian Vasile a solicitat în mai multe rânduri executivului municipal, în şedinţele Consiliului Local Craiova, instalarea unor semafoare la trecerea de pietoni din faţa Şcolii nr. 24 „Sf. Gheorghe“, pentru a preîntâmpina accidentele rutiere. Solicitarea venea din partea părinţilor şi cadrelor didactice de la unitatea de învăţământ amintită.
Aceeaşi dorinţă o au de ani buni şi şoferii care trec prin zonă, din cauza faptului că traficul se gâtuie deseori la amintita trecere de pietoni. Cauza: pietonii care trec mult prea agale, unul câte unul, pe trecerea dintre complex şi şcoală, în loc să procedeze în mod civilizat, adică aştepte să se adune mai multe persoane înainte de a traversa. Soluţia ar fi fost un semafor cu buton, precum cel instalat pe strada A.I. Cuza, nu departe de Teatrul „Marin Sorescu“. Dar un asemenea semafor costă şi, în plus, trebuie menţinut în stare de funcţionare. Aşa că municipalitatea a optat pentru o variantă mult mai ieftină – nişte semafoare de avertizare cu lumină galbenă intermitentă, montate la oarecare distanţă de zebră. Semafoare care deocamdată nu funcţionează, ci doar sunt prezente pe stâlp, ca un soi de mobilier stradal. Şi, chiar dacă ar funcţiona, nu vor reuşi să fluidizeze traficul auto, având doar menirea de a anunţa că urmează o trecere de pietoni.
Astfel de semafoare, montate doar de formă, există şi în alte zone din Craiova. Cele mai cunoscute sunt semafoarele din dreptul Uzinei Ford, instalate la insistenţele fabricantului de autoturisme, dar pe care nimeni nu-şi aduce aminte să le fi văzut vreodată în funcţiune.

Parcarea de sub copaci

Cu ocazia reabilitării acestui important bulevard al Craiovei, a fost realizată şi străpungerea către fosta stradă Brazda lui Novac, rămasă de mulţi ani un soi de drum închis, care începea dinspre strada 1 Decembrie 1918 şi se termina în vecinătatea unui bloc veşnic în construcţie, vizavi de o spălătorie auto de pe actualui bulevard. Acum, trotuarul a fost tăiat, iar cele două străzi au fost conectate, asigurând o variantă ocolitoare pentru cei care nu merg către centrul Craiovei.
Primindu-şi destinaţia iniţială, sensul de mers dinspre strada Doljului către strada Constantin Brâncuşi a rămas în continuare un soi de parcare improvizată, cum era până astă-primăvară. Maşinile parcate şi pe stânga şi pe dreapta dau bătăi de cap şoferilor nu tocmai experimentaţi ori celor care conduc maşini mari şi care trebuie să facă slalom pe lângă autoturismele oprite la umbra copacilor. Şi parcate deloc ilegal, pentru că nu există nici un indicator care să interzică aşa ceva.
Iar dacă ar fi să încheiem trecerea în revistă a noutăţilor de pe acest bulevard al Craiovei, nu putem să omitem cele trei noi sensuri giratorii, fiecare dintre ele fiind dotat cu câte o figurină din gard viu. Giratoriile, deşi cam mici, şi-au dovedit utilitatea. Cât despre figurine…

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS