15.1 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalProfesorii de informatică, pe lista neagră a restructurărilor

Profesorii de informatică, pe lista neagră a restructurărilor

Reducerea programei de liceu duce la restructurări pe bandă rulantă ale catedrelor didactice din judeţul Dolj, dar şi la evaluarea fiecărui elev în maximum două minute. Cei mai mulţi profesori au două soluţii: acceptă să predea materiile opţionale pe care nu sunt titulari pe o perioadă determinată sau devin şomeri. 

 

Cadrele didactice din judeţul Dolj care predau disciplina Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (informatica – n.r.) rămân fără catedre. Acest fapt este determinat de decizia Ministerului Educaţiei de a reduce orele de informatică pe care elevii le aveau săptămânal, de la două, la una.

„Aşa cum s-a întâmplat la disciplina Logică, şi la informatică a fost redusă programa şcolară la clasa a IX-a la numai o oră, la toate liceele tehnologice. La vocaţional şi teoretic au două ore la clasa a IX-a, iar la liceele tehnologice – doar o oră. Am rămas cu o oră de informatică la toate clasele de liceu tehnologic, care sunt majoritare în judeţ. Nu este posibil ca într-o lume în care calculatorul este un instrument de lucru indispensabil în orice domeniu, ministerul să doteze şcolile cu calculatoare şi apoi să nu-i pese că într-o oră pe săptămână (la toate clasele de liceu) nu dă posibilitatea să se dezvolte competenţele-cheie. Guvernul României, prin programul «Euro 200», a alocat bani pentru achiziţionarea de calculatoare de către elevii cu situaţie materială precară. În condiţiile micşorării numărului de ore alocate disciplinei Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, elevii respectivi vor fi posesorii unor calculatoare pe care nu vor şti să le folosească. În 50 de minute, la o clasă cu minimum 25 de elevi, nu poţi aloca mai mult de două minute fiecărui copil. În două minute ce poţi să-i arăţi elevului? Când mai faci şi lecţia? Programa, în schimb, rămâne aceeaşi ca pentru două ore", au menţionat profesorii de informatică din şcolile craiovene.

Dascălii doljeni cer suplimentarea orelor de informatică

Având în vedere că, odată cu reducerea orelor, încep şi restructurările la nivel judeţean ale catedrelor de informatică şi fiind în imposibilitatea de a-şi desfăşura în condiţii optime orele, din lipsa timpului necesar a fi acordat fiecărui elev, profesorii de informatică din judeţul Dolj s-au înscris în campania naţională de strângere de semnături şi în trimiterea de memorii Ministerului Educaţiei. Aceştia solicită suplimentarea numărului de ore de Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) la clasele IX-XII/XIII, toate filierele, învăţământ de zi şi seral, şi desfăşurarea acestor ore având clasa împărţită în două grupe. În sugestiile metodologice din cadrul programelor şcolare, la disciplina TIC se precizează: „Predarea-învăţarea disciplinei Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor va fi orientată pe rezolvarea unor sarcini de lucru, utilizându-se preponderent metoda învăţării şi a formării deprinderilor prin rezolvarea unei game cât mai variate de aplicaţii practice şi punându-se accent pe realizarea cu exactitate şi la timp a sarcinilor de lucru. Realizarea proiectelor în cadrul activităţilor practice va urmări dezvoltarea abilităţilor de lucru în echipă" la clasele a IX-a şi a X-a şi „se recomandă renunţarea la expunere şi orientarea către metode bazate pe rezolvarea unor sarcini de lucru, utilizându-se cu precădere rezolvarea unei game cât mai variate de aplicaţii practice" la clasele a XI-XIII. De asemenea, „pentru a evita disfuncţiile provocate de eventualele erori ale elevilor pe parcursul instruirii, este necesar ca profesorul să urmărească strict fiecare elev".

„Acest lucru conduce la necesitatea măririi numărului de ore alocate disciplinei Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor şi în nici un caz la micşorarea numărului de ore alocate. Pentru evaluarea elevilor se utilizează probe pe calculator. Pentru a fi elocventă, o probă pe calculator trebuie să dureze minimum 30 de minute. Profesorului îi rămân pentru evaluare 20 de minute (mai puţin de un minut pentru fiecare elev), timp insuficient. O evaluare insuficient detaliată îl poate demotiva pe elev, progresele lui trebuind monitorizate permanent", a menţionat Delia Ruicu, profesor de informatică din Craiova.

100 de profesori fără catedre

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj are veşti proaste pentru profesorii de informatică. „Opt cadre didactice vor fi restructurate la nivelul judeţului. O să le oferim pe o perioadă de un an posibilitatea să predea câteva ore materii care nu se află în trunchiul comun, deci opţionale. Cei care nu vor accepta şi pentru care nu vom găsi nici o soluţie vor ajunge în şomaj", a menţionat Diana Buşoi, inspector general al ISJ Dolj. La nivel judeţean, alte 100 de posturi au intrat în restrângere de activitate, cele mai multe fiind de maiştri, profesori de educaţie fizică şi sport, educaţie muzicală etc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII