20.1 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalTipii cu gheara, înjuraţi de toată lumea

Tipii cu gheara, înjuraţi de toată lumea

Bătaia primită de angajaţii RAT Control a fost aprobată de mulţi craioveni, care consideră blocarea maşinilor o măsură abuzivă din partea Primăriei Craiova.

Scandalul de joi dimineaţă, încheiat destul de prost pentru doi angajaţi ai RAT Craiova, care au ajuns la spital, a produs reacţii în rândul craiovenilor. Până ieri, poliţiştii doljeni au reuşit să aducă la secţie pentru declaraţii şoferul autoturismului Renault Laguna, de la blocarea căruia a pornit altercaţia, în urma căruia cei doi angajaţi RAT Control au fost bătuţi. Şoferul Volkswagenului acuzat că i-a altoit, împreună cu alţi tineri, pe angajaţii primăriei a promis că se prezintă la poliţie pentru declaraţii. Acesta a precizat că băieţii cu „gheara“ ar fi început scandalul, aceştia lovindu-l pe şoferul Volkswagenului. Modul violent în care a reacţionat grupul de tineri fie a fost aplaudat de mulţi craioveni, fie a trecut în planul secund, fiind contestată vehement măsura blocării roţilor autovehiculelor staţionate neregulamentar în municipiul Craiova. De asemenea, numărul insuficient de locuri de parcare din Craiova îi nemulţumeşte pe conducătorii auto, care sunt nevoiţi să parcheze neregulamentar şi se aleg cu maşina blocată.

 

Primăria consideră blocarea roţilor legală

 

Reprezentanţii Primăriei Craiova spun că blocarea roţilor este legală, fiind reglementată într-o hotărâre de guvern, nu numai printr-o hotărâre a Consiliului Local Municipal Craiova. „Acest serviciu funcţionează legal, în baza unei hotărâri a guvernului şi nu se poate spune că este ilegală. Părerea mea este că, dacă nu ar exista acest serviciu, nu s-ar mai putea circula prin Craiova, care ar fi blocată de cei care parchează aiurea. Şoferii se plâng că li se încalcă drepturile, dar şi ei îmi încalcă mie, ca municipalitate, un drept, pentru că parchează pe terenul meu, chiar dacă îi este interzis acest lucru“, a explicat Marian Slavu, directorul RAT Control Craiova.

În HG nr. 147/1992 se stipulează condiţiile în care autovehiculele pot fi blocate sau ridicate. Textul legii prevede că autovehiculele staţionate neregulamentar pot fi blocate sau ridicate, transportate şi depozitate în spaţii de parcare fixate de primării. Constatarea staţionării neregulamentare se poate face şi de primari, precum şi de împuterniciţii consiliului local pe raza căruia s-a petrecut fapta contravenţională, care aplică şi sancţiunea, conform prevederilor legale în vigoare. Deblocarea ori restituirea autovehiculelor se efectuează de unităţile autorizate, după ce se face dovada achitării amenzii contravenţionale şi a taxei speciale stabilite de consiliul local, potrivit legii, precum şi a cheltuielilor reprezentând contravaloarea operaţiunilor efectuate.

În ceea ce priveşte problema locurilor de parcare, a fost imposibil de aflat programul de dezvoltare de la reprezentanţii primăriei, cei de la Siguranţa circulaţiei transport public, parcări fiind de negăsit. Viceprimarul Gheorghe Nedelescu a declarat că numai anul trecut au fost create 3.000 de locuri de parcare în Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

36 COMENTARII