14.8 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitatePoliţa CASCO, spaima şoferilor

Poliţa CASCO, spaima şoferilor

Din cauza accidentelor foarte multe, companiile de asigurări au pierderi mari la acest tip de poliţe şi intenţionează să le scumpească. Valorile vehiculate: între 100 şi 400%. Atunci când stabilesc nivelul poliţei facultative CASCO, companiile de asigurări iau în calcul mai multe variabile: numărul de accidente dintr-un an, numărul de amenzi de circulaţie, vârsta, marca maşinii şi gradul de uzură a acesteia. Valoarea poliţei a stârnit în ultimul timp numeroase controverse. Cei mai mulţi asiguratori consideră că nivelul ei este mult prea mic comparativ cu valoarea despăgubirilor acordate ca urmare a creşterii numărului de accidente. În prima fază, asiguratorii au încercat să creeze o bază de date comună în care să figureze toţi şoferii cu accidente la activ. Pentru că totul a rămas la stadiul de intenţie, singura modalitate de a-i pedepsi pe cei care-şi lovesc maşina pare să fie creşterea poliţei de asigurare. Companiile de asigurări intenţionează ca în acest sector să aplice politica europeană, care înseamnă creşterea poliţei de asigurare până la un maxim de 400%, nivelul mediu agreat fiind de 50%. În politica actuală a firmelor, orice incident care necesită reparaţii plătite de asigurator este contabilizat, ducând la creşterea preţului în anul următor. Un şofer exemplar poate astfel să primească reduceri de până la 45%, în timp ce unul cu multe accidente la activ poate plăti o poliţă aproape dublă.

 

Asiguratorii nu pot controla rata daunelor

În general, asiguratorii cresc poliţa cu 10%, fie că este vorba despre unul sau mai multe accidente. „Aproape toate companiile de asigurări aplică un malus de 10% la primul accident şi 15% la al doilea. Creşterile sunt de cinci procente. În prezent, se discută că rata daunei este de 80%. Cheltuielile legate de poliţă sunt de 25%, iar companiile ies în pierdere cu 5%. În aceste condiţii, nu mai este o afacere profitabilă. Cum asiguratorii nu pot controla rata daunei, ar putea decide scumpirea poliţelor“, a declarat Claudiu Radu, reprezentant al SC Cover Broker de Asigurare SRL Craiova. Sistemul de scumpire a asigurării va fi decis de fiecare companie. „Creşterea preţului CASCO o fac doar cei care au pierderi. Pierderile generale în piaţă sunt cauzate de faptul că rata daunei depăşeşte 100% la unele societăţi. Noi am reaşezat preţul încă de anul trecut şi aplicăm sistemul bonus/malus. În ceea ce ne priveşte, nu avem pierderi pe poliţa CASCO“, a spus, la rândul său, Marius Flori, directorul Asirom Dolj.

Cei mai afectaţi de scumpirea poliţei CASCO vor fi clienţii firmelor de leasing, unde acest tip de asigurare este obligatorie. „Să ia ei leasingul înapoi. Să vândă maşinile, să facă tot ce vor cu ele. Din start, le dau maşina la subpreţ“, a declarat craioveanul Marius Barbu, posesorul unei astfel de maşini. „Dacă o să se scumpească foarte mult, o să vând maşina, rambursez creditul printr-un alt împrumut şi îmi iau o maşină la mâna a doua. Din cauza firmelor de asigurări o să-mi iau o rablă care poluează mediul“, este de părere Valentin Tamaş, pentru care poliţa CASCO, chiar şi la valoarea actuală, este o sperietoare.

În ultimii ani, piaţa asigurărilor în România a crescut foarte mult, dar la fel şi volumul despăgubirilor. Asiguratorii au plătit anul trecut despăgubiri în valoare totală de peste 740 de milioane de euro (cu 43% mai mult ca în 2005). Pentru anul în curs, oficialii Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) spun că piaţa de asigurări autohtonă va avea un ritm de creştere de 25-30%, apropiat de cel din 2006, fapt ce ar însemna o piaţă de peste două miliarde de euro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII