20.6 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateLibertate fara limita de kilometri

Libertate fara limita de kilometri

Pasiunea pentru motoare este unul dintre cele mai „dezvoltate“ hobby-uri din ultima vreme de la noi din tara. Chiar si cu putini bani, românii reusesc sa-si satisfaca aceasta placere.


Craiovenii pasionati de motociclete sunt unii dintre cei mai „inraiti“ cunoscatori ai acestui fenomen, insa din pacate nu au reusit sa ajunga la un numitor comun in ceea ce priveste formarea unui club al lor, cum este cazul celorlalte mari orase din România. „Roadhogs“ si „Trust M.C.“ sunt doua dintre cluburile internationale de motociclisti cu filiala si in România, iar Clubul Motociclistilor „Blues Riders“ din Gheorghieni este unul din cele mai vechi cluburi. Mai exista, pe lânga acestea, multe altele: „Motor Fan Arges“, clubul motociclistilor din Pitesti, „Valahia M.C.“ clubul motociclistilor din Târgoviste, „Crazy Bike“, clubul motociclistilor din Sibiu, „Moldavia Bikers“, clubul motociclistilor din Bacau etc. Sunt si unele orase care au chiar mai multe cluburi de motociclisti. In Bucuresti exista „Gloria Brotherhood“, „Moto Union Bucharest“, „V-Twin“, „Pro-Bike“, „Custom Spirit“ si „Riders of Romania“.


„Ideea de infiintare a unui club al nostru in Craiova este, dar când si cum nu se stie. Din acest punct de vedere, Banatul este cel mai bine reprezentat, cred eu“, spune Ionut, membru al grupului de motociclisti din Banie.


Ideea de libertate ii uneste insa pe toti intr-o mare familie, care se distreaza impreuna si merge la intruniri de câte ori are ocazia; o familie fara statut, mai mult o convietuire, un „concubinaj“.


„Este o pasiune comuna care ne uneste pe toti. Pozitia de a sta pe motor iti permite vizionarea si cunoasterea locurilor. Pe o motocicleta de viteza te duci, te intorci si nu stii pe unde ai fost. Pe chooper ii vezi pe cei care te privesc. La inceput, toti se aventureaza in ceea ce priveste motocicleta, dar in definitiv este vorba de un mod de viata. In general, legatura cu manifestarile care se intâmpla in grupurile de peste hotare este foarte mare, dar, din pacate, tindem sa copiem. Eu am motor de când am facut rost de bani sa-mi cumpar unul. Si, tinând cont de faptul ca la 18 ani am fost camionagiu, cred ca este o mare legatura intre camion si motocicleta. Camionagiii, in sinea lor, sunt si ei motociclisti“, spune Vasi, unul dintre „batrânii“ grupului.


In cadrul grupului nu exista un membru care sa fie lider. Când vine vorba de plecari, „escapada“ se hotaraste pe moment si ideea apartine, de obicei, celui care are ceva de sarbatorit. „Intre membrii exista un lider numai in sensul ca este cineva care, la un moment dat, organizeaza o «iesire». O persoana care spune, de exemplu, «Hai sa mergem la gratar, azi este ziua mea!»“, explica una dintre fete cum se nasc „reuniunile“ pe doua roti al craiovenilor pasionati de „motoare“. Din pacate, in Craiova nu s-ar putea organiza nici nu fel de eveniment datorita faptului ca nu exista un club infiintat cu acte in regula. Motociclistii craioveni se multumesc, asadar, cu evenimentele care se organizeaza in tara, in special cu cel de la Sibiu, care se organizeaza, in fiecare an, in ultimul week-end al lunii iulie.


„Am fost, anii trecuti, la Sibiu si acum o sa mergem la Gheorghieni. Am fost si la Constanta si Brasov. Fiecare club face intruniri la care participa cine vrea. La aceste intruniri se fac concursuri de indemânare, concursuri de karaoke, se consuma mici, bere si este o atmosfera frumoasa de petrecere. De obicei, la aceste intruniri sunt prezenti si membrii ai unor cluburi de motociclisti din afara tarii“, spune unul dintre membrii grupului de motociclisti din Craiova.


Fete prinse de „microb“


Nu numai baietii au dezvoltat acest „microb“, ci si fetele. „Sunt putine fete care sa se priceapa sa-si faca motocicleta. Din câte stiu eu, in general, fetele vor un motor pentru ca le place senzatia de libertate, dar sa aiba si o motocicleta care sa mearga bine si sa nu te lase in drum. Pe mine, cel putin, ma deranjeaza faptul ca depind in permanenta de cineva. Când se strica ceva, trebuie sa sun dupa ajutor. Cu toate acestea, imi place acest spirit de grup, imi place modul in care se manifesta si imi place conduita de care se da dovada in cadrul grupului vizavi de membrii. O anumita conduita pe strada si respect unul fata de altul“, explica una dintre fetele din grupul de bikeri.


Majoritatea motociclistilor din Craiova sunt chopperi si au, in general, motociclete comuniste, dar, daca ar avea bani, fiecare dintre ei si-ar cumpara ceva mult mai bun.


„Chopper inseamna grup. Se ajunge la o a doua familie. Este vorba de o convietuire. Sunt câteva sotii care prefera sa vina cu noi pentru ca le place distractia, nu neaparat motoarele. Avem, in general din „lipsa de fonduri“, motoare de productie autohtona, dar daca am avea bani, trebuie sa recunoastem ca majoritatea ne-am lua motociclete de la foarte bune in sus. Cele pe care le avem ne-au facut sa ne saturam de reparat si sa tot ramânem cu ele in drum“, declara Ionut.


Sunt foarte multi cei care, influentati de modelele Harley, incearca sa-si personalizaze motorul, dar aici se lovesc de cei care trebuie sa le omologheze.


„Avem probleme cu omologatul motocicletelor daca le modificam. Nu este ca in alte tari, unde omul spune «Vreau cadrul ala, coarnele acelea si rotile celelalte», baietii ti-o monteaza si poti sa te plimbi cu ea“, spune Florin, posesorul unei motociclete modificate.


Desi nu sunt „coordonati“ de un cadru legal, motociclistii craioveni se bucura din plin de pasiunea lor: sa se lase „condusi“ numai de acel gând care le incolteste in minte de fiecare data când se afla in spatele coarnelor, stapâni pe un motor cu cât mai multi cai-putere.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS