Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Opinii

Ei şi?!

Opinii - Ion Cristoiu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Ion Cristoiu

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Mediafax a transmis marţi, 12 noiembrie 2008, pe fluxul său de ştiri, următoarea informaţie: „Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie l-a achitat marţi pe fostul consilier Virgil Teodorescu, acuzat de trafic de influenţă, procurorii anticorupţie susţinând că înaltul funcţionar ar fi primit 100.000 de euro pentru a interveni în sensul demarării unui proiect de investiţii în zona Buşteni. Hotărârea instanţei supreme este definitivă, procesul durând aproape cinci ani“.

Citind ziarele din 13 noiembrie 2008, am putut constata că această ştire n-a fost preluată de nimeni.

Nu mă miră.

Farmecul presei noastre e dat de isteria de moment. Tot ceea ce s-a petrecut ieri e uitat la iuţeală sub puterea a ceea ce se petrece azi.

Explicabil de ce un fapt care a stârnit cu cinci ani în urmă vâlvătăi mediatice neobişnuite nu numai că n-a fost recapitulat şi stors de învăţăminte, dar, mai mult, a fost trecut sub tăcere.

Noi însă ne amintim.

În vara lui 2003, consilierul guvernamental Virgil Teodorescu a fost denunţat la PNA (fostul DNA de azi) de omul de afaceri Octavian Ionescu, pentru că, împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, primarul şi viceprimarul oraşului Buşteni, i-ar fi cerut două milioane de dolari mită pentru realizarea unui program de investiţii în zona Buşteni. Autodenunţătorul povestea de un soi de avans plătit lui Virgil Teodorescu în parcarea din faţa guvernului. Deşi Corpul de Control al premierului a constatat că, la investiţia din Prahova, nu se încălcase legea, consilierul a fost demis în octombrie 2003, iar ancheta şi-a continuat cursul. Octavian Ionescu îl acuza şi pe Şerban Mihăilescu de a fi fost mituit. Se invoca un ceas de 2.000 de dolari dat secretarului general al guvernului prin Virgil Teodorescu. Odată dosarul trimis în instanţă de DNA sub regimul Băsescu, procesul a durat cinci ani.

Tribunalul Capitalei, Curtea de Apel Bucureşti şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus achitarea lui Virgil Teodorescu.

O asemenea concordanţă dovedeşte clar că omul e nevinovat.

La vremea respectivă m-am numărat printre puţinii jurnalişti care şi-au exprimat public îndoiala faţă de afacere.

Mi-a atras atenţia precizarea cu parcarea din faţa guvernului.

Numai un idiot putea să ia bani acolo, lângă guvern, însă, după cum arătam eu, chestia cu parcarea de la guvern avea menirea de a impresiona opinia publică. Dacă locul ar fi fost în altă parte, omul simplu ar fi avut îndoieli.

Ne aflam – cum notam eu – în faţa unei operaţiuni politice împotriva Guvernului Năstase, a lui Şerban Mihăilescu, îndeosebi. Cu toate acestea, acţiunea DNA a fost crezută şi asumată de întreaga presă. Aşa s-a făcut că am avut de-a face cu Telejustiţie, şi nu cu Justiţie.

Un om a fost târât prin procese timp de cinci ani de către procurorii DNA.

I s-a distrus imaginea.

I s-a distrus cariera.

S-a dovedit că e nevinovat după cinci ani.

Ei şi?!



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 2.72/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 2.7 din 18 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de Ionescu:
    Nevinovat? Atentie, maestre, poate fi doar achitat. Am vazut atat de multi criminali care au scapat din cauza unor vicii procedurale dar nu stiu de smecherii avocatesti. Virgil Teodorescu ramane un escroc orice ar spune justitia cea neputincioasa. Daca e asa cinstit de ce nu-i da in judecata pe procurori si pe cel care l-a denuntat?
    2008-11-15, 00:08:01 (79.117.133.*)
  2. de utz:
    pt. Ionescu: n-au trecut decat 3 zile; are tot timpul din lume sa ii dea in judecata. Oricum, e bine ca tu detii ADEVARUL SUPREM si ca sti cu certitudine ca omu ala e "...un escroc orice ar spune justitia cea neputincioasa..."
    2008-11-15, 00:19:39 (79.117.158.*)
  3. de podpag:
    nene cristoiule mai lasa-ne,stim cine ai fost,nu mai vrem sa stim cine esti sau poate stim cine esti.Deci lasa-ne
    2008-11-15, 05:34:58 (92.80.214.*)
  4. de pt. podpag:
    Cine a fost , ca eu unul nu stiu?
    2008-11-15, 07:10:17 (86.126.94.*)
  5. de gadea & stan:
    Noi credem ca Felix l-a scos basma curata pe individ. Ce zici? Vedem ca dumneata continui sa canti fals ca avocat -trompeta, in orchestra baronilor care scoate sunete rusinoase cand e vorba de infractori. Apropo, ce se mai aude de Nastase, pe care il aperi cu inversunare si nerusinare ? Cand ii canti si lui prohodul?
    2008-11-15, 07:37:45 (79.117.193.*)
  6. de asking:
    acelasi caracter imputit ,nu te poti schimba ardeiule....
    2008-11-15, 09:28:52 (79.117.150.*)
  7. de Hitler:
    Alo Coroiul dar despre cum au jecmanit tara ăl de Nastase si restul bandiţilor nu spui la fel ? Aici este tabu .Găinăria lui Teodorescu este nimic în comparaţie cu ce a furat banditul Nastase. Dar nu ţi se pare nesimţire ordinară să-l judeci pe ţiganul din Tărtăşeşti pentru ca a primit nişte termopane ?! Ia mâzgăleşte tu ceva şi despre ţigan să vezi ce "material " ai. Crezi că lumea este aşa de naivă ? Nu-l uita şi pe Mitrea -"austriacul". Şi vezi să nu ţi se strâmbe colţul gurii prea mult.
    2008-11-15, 09:48:58 (79.117.149.*)
  8. de valgor:
    Va doresc tuturor celor care va credeti justitiari sa patiti acelasi lucru! Exact acelasi lucru: cinci ani de procese pentru nimic, eventual televizate, sa va stie si satul, pierderea obrazului si a averii, tot tacamul. Daca asa gandim, noi cei slabi, cei care putem fi loviti oricand de nedreptate, nu meritam decat ceea ce avem. Si in plus nici nu vad de ce ar trebui sa se schimbe ceva daca boborul e multumit ca un om declarat nevinovat a patimit degeaba cinci ani. Nu conteaza ce culoare politica are, asta se discuta in afara tribunalelor. Conteaza ca un om a fost tarat in noroi, spre deliciul unei prese platite sau inconstiente (oricum agramate, mai ales la tv), iar cand ar fi necesitat macar o scuza, aceeasi presa iesita de curand sau demult de pe bancile unor scoli la fel de bune ca si ea, tace malc. Aferim!
    2008-11-15, 14:21:36 (196.217.73.*)
  9. de justitiarul:
    coane valgorache, sunteti de admirat pentru ca sunteti un om cu "printzipii" nu gluma. daca chiar vreti sa fiti convingator in pledoaria dv. incat noi astia prostii sa intelegem ar fi trebuit sa mai enumerati aici si alte victime ale justitiei romane ca de exemplu: prea-cinstitul nostri frate Paunescu , inginer financiar de renume mondial, acuzat pe nedrept ca a pus Bancorexul pe butuci, pe competentul Temesan acuzat pentru acelasi lucru, pe oamenii de afaceri ingeniosi ca domnii Catarama, Patriciu, Vantu , pe politicienii nostri dragi omoratori de copii pe trecerea de pietoni sau furatori din averea tarii dar protejati de scutul imunitatii. "Justitia" pe care dv. o invocati cu spume la gura este foarte drastica doar cu gainarii si inexistenta cu hotii de la 100 000 de euroi in sus. Asa ca noi astia justitiarii din popor va rugam sa ne dati voie sa ne pis.am pe "printzipiile" dv. si sa ne lasati sa ne facem singuri dreptate chiar cu riscul unor victime colaterale. "Printzipiile" de care vorbiti or fi valabile acolo in tara in care traiti momentan dar nu si aici. Un proverb de-al nostru oltenesc spune ca "toti viermii din latrina miros a rahat". Asa ca degeaba l-a parfumat "justitia" matale pe acest Teodorescu. Aferim!
    2008-11-15, 16:44:01 (24.57.39.*)
  10. de valgor:
    Daca prin "aici" intelegi Canada, ma rog, nu stiu eu cum e acolo. Daca insa prin "aici" intelegi Romania, te inseli. Poate ca in Canada s-or da verdictele cu ajutorul presei. In Romania ar trebui (si chiar asa se si intampla!) sa se dea la tribunal. Si daca toate instantele, de la cea mai mica la cea mai mare, zic ca e alba, atunci alba e. Poti sa te dai cu c.rul de pamant cat vrei, ca tot aia e. Asa mi se pare ca functioneaza si sistemul fratilor dumitale din sudul Canadei. Au prajit si ei destui in baza acesuia. Deci coane canadache, nu mai aburi lumea cu nume de insi nejudecati inca, prin grija unuia sau altuia din aia pe care ii admiri sau ii slujesti dumneata. Stai acolo pe malul marilor lacuri si mai bine da la peste.
    2008-11-16, 14:09:07 (196.206.77.*)
  11. de cititor:
    Habar nu am daca Virgil Teodorescu este sau nu vinovat de ceva. Acolo unde nu ma pricep, nu imi spun parerea.. Dar despre justitia romana in general pot sa imi dau parerea fiindca sunt in cunostinta de cauza. Justitia romana este sectorul cel mai corupt din Romania. Judecatorii si procurorii sunt cumparati cu sume , uneori ridicole dar care ajung alteori astronomice.. Vreau sa spun ca magistratii nostri nu se sfiesc sa ia si un pachet de cafea dar si un milion de euro. Depinde de la caz la caz, adica de la taranu amarat sau batranul necajit care asteapta , iata, de aproape 20de ani sa isi reintre in drepturile samavolnic furate de comunisti, lor si parintilor lor acum 50 de ani, dar si de la miliardarul de carton imbogatit peste noapte prin furt, prin inselarea si pagubirea statului, deci a noastra a tuturor, prin devalizarea bancilor s.a.m.d., evident, si care scapa basma curata datorita lor,a magistratilor. Si pentru ca toate acesea sa se desfasoare fara ca magistratii da aibe cea mai mica ploblema, nici cea mai mica durere de cap, ei sunt inamovibili, au imunitate, au salarii si pensii fantastice in comparatie cu ceilalti bugetari, au vacante mai mari decat ale elevilor, locuinte de serviciu, masina de serviciu, sporuri peste sporurii, plati compensatorii, al 13 salariu si lista ar putea continua. E normal sa fie platiti imparateste, ca altfel devin coruptibili, nu??!!! Dar noi ii injuram pe profesori si pe medici ca vor salarii mai decente (un invatator debutant sau un medic rezident castiga in 4 ani cat castiga un magistrat intr-o luna) fiindca astia nu sunt productivi. De parca lo, profesorilor si medicilor, nu li s-ar lua impozit pe venituri (deci contribuie si ei la PIB) si de parca oamenii pe care "ii produc" ei nu ar avea nicio valoare Lasa ca in schimb produc magistratii banditi, hoti infractori, in general, curati si uscati! Lasa ca de astia are nevoie clasa politica. De medici, profesori si chiar de preoti avem nevoie noi, astia de jos, amarastenii. Si atunci, dati-le in cap, umiliti-i, ijositi-i, aruncati cu noroi in ei. Partidele (toate) ne vor prosti! Deci, de ce sa gandim? Poate ca Virgil Teodorescu e vinovat. daca a scapat, oare datorita cui? nu datorita justitiei romane? Poate ca totusi e nevinovat. Si atunci de ce i-a trebuit aceleasi justitii atat timp ca sa scoata la iveala adevarul? Va fi vreodata "despagubit", ca sa zic asa, omul asta pentru nedreptatea suferita si pentru faptul ca i-a fost distrusa viata? Iata ce "produce" justitia romana.. Mai credeti in dreptate ?
    2008-11-16, 15:14:43 (86.126.94.*)
  12. de justitiarul:
    coane valgorache, "aici" inseamna romania nu america si nici canada. faptul ca matale care traiesti in canada vezi lucrurile pe dos (justitie la comanda in canada si justitie dreapta in ro) pare ca un paradox; pai cine pleaca de la normal la anormal? si sa mai stii ca daca mai multi iti spun ca esti beat atunci te duci si te culci. eu intre timp o sa merg la pescuit.
    2008-11-16, 15:55:04 (24.57.40.*)
  13. de hero:
    Excelent comentariul ,facut de dv.,d-le cititor,de altfel ca si cel al d-lui justitiarul...Doream sa fac un comentariu mai amplu pe aceasta tema,dar cum cele doua comentarii,mai sus mentionate,dezvaluie acelas punct de vedere cu al meu,ma vad nevoit sa ma opresc aici...Voi dori totusi sa adaug faptul ca,...daca in Ro.,fiecare familie ar avea propriul avocat,atunci cred eu ca multe s-ar indrepta...nu ar mai aparea din senin facturi marite nejustificat la caldura,gaze ,apa,etc....nu ar mai putea politia sa puna radare mascate,pt ca acestea reprezinta in sine un fel de "vanatoare de amenzi"si nu are nici in clin nici in maneca cu munca de prevenire in conduita rutiera,..s.a.Despre schimbarea sistemului de justitie,nu cred ca este nimeni interesat,in perioada imediat urmatoare,pt ca vin alegerile si trebuie si noii sositi la ciolan sa-si umple buzunarele....asa ca, relativitatea sentintelor judecatoresti va continua sa fie aceiasi ,daca nu cumva chiar mai mare .
    2008-11-16, 17:43:36 (85.139.114.*)
  14. de Radical:
    Domnule cititor, cand am spus acum vreo 3 -4 luni ca suntem invinsi, mi-au sarit toti in cap. NU! Eu nu mai cred in dreptate. Tata se judeca de 20 de ani sa castige ce i se cuvine, de fapt. Dupa 20 de ani a obtinut victorii mici pe anumite fronturi si s-a bucurat ca, in sfarsit, a reusit cate ceva. Stiti ce a reusit ? Sa piarda 20 de ani din viata. Cand a inceput procesele avea 45 de ani, era in putere, cu chef de viata. Acum are 65 de ani, mai este inputere, dar s-a cam plictisit ... A castigat ceva ? NU! cu unele procese va ajunge la Stasburg, sper sa le castige el, sa nu fiu nevoit sa le continui eu. de-asta nu spun cum ma cheama (ma acuza DDR) , pt ca imi fac mai mult rau. Dupa ce vom reusi, imi voi scrie si numele. Cine ne da inapoi 20 de ani din viata (familiei mele) ? Nu ma plang foarte tare, pentru ca unora acum 60 de ani li s-a lat si viata. Noi, inca, traim.
    2008-11-16, 20:35:52 (79.117.132.*)
  15. de hero:
    Dupa cum merg treburile,cred nimerit sa va inchiriati ,deja,o casa la Strasburg,d-le Radical..,Chiar daca nu veti reusi sa castigati nimic,cel putin veti schimba earul si peisajul deprimant,care va inconjoara in acest moment.Buna seara!..si ..Multa bafta!
    2008-11-16, 22:36:10 (85.139.114.*)
  16. de Cititor:
    Domnilor, dar ce s-a intamplat cu DDR? L-au omorat anticomunistii ? Doamne fereste! Glumesc, desigur. Dar ma mira ca nu a sarit sa ne spuna ce dreptate si ce justitie era pe vremea comunistilor Aiurea! Atunci era si mai rau: te aruncau in puscarie si daca indrazneai sa spui ca nu gasesti mancare, dar sa fi injurat guvernul sau pe Ceausescu.... Putrezeia in puscarie, in schimb constitutia comunista iti garanta dreptul la libera exprimare! Sinistra gluma. Aveti dreptate, domnule Hero, de justitia asta corupta se foloseste in primul rand clasa politica. Puscariile sunt pline cu hoti de buzunare si de gainari .. Nu zic, isi merita locul si ei acolo. Dar vreau si eu un mare corupt, macar unul, dincolo de gratii. Nu o sa vad. Intradevar, domnule Radical, poate ca ar trebui sa fim multumiti ca macar am scapat cu viata. Altii, saracii, acum 50 - 60 de ani si-au lasat viata pe la Canal. Noapte buna, Romania, oriunde te-ai afla!
    2008-11-16, 23:53:00 (86.126.94.*)
  17. de hero:
    D-le Cititor,"pretinul "nostru comun,de care dv intrebati,...cred ca in speranta ca va agata inca un cotizant in plus la p.a.s-ul lui,s-a dus in fata Mercurului sa se intalneasca cu "domnul acela cu palarie neagra si un ziar in mana".Daca dl. respectiv avea in ziar o rigla,inseamna ca a luat-o peste degetele de nu poate sa mai scrie,...sau,daca in ziar avea o bata de base-ball,asa cum il avertizase cineva intr-un comentariu,atunci inseamna ca este inca la urgenta,in stare critica,...Dar nu este nici o problema, cred eu ,pt.ca il are drept companie pe Troty,care s-a dus si el din curiozitate la Mercur sa vada ce s-a intamplat ,cu prietenul sau bun....
    2008-11-17, 00:16:02 (85.139.114.*)
  18. de Cititor:
    Domnule Hero, pacat de rigla si de bata de bas-ball, ca pe DDR nu-l mai indrepti nici daca treci peste el cu buldozerul . Are idei putine, dar fixe. L-am intrebat ce inseamna PAS, fiindca eu credeam ca inseamna Partidul Alianta Scrantitilor, dar nu mi-a raspuns, asa ca raman la parerea mea. Noapte buna inca o data si va multumesc ca m-ati facut sa rad inainte de culcare
    2008-11-17, 00:24:58 (86.126.94.*)
  19. de somoza:
    pentru hitler,ce zici de flota pe care a terminato basescu.esti un pedlist jalnic,deci ciocul mic,mic de tot.
    2008-11-17, 17:07:15 (85.121.168.*)
  20. de trotineta Fraud:
    dle Hero e a doua oara cind te legi de mine fara sa iti fi facut absolut nimic!daca ar veni de la pacmani nu ar fi mare scofala dar nu ma asteptam..... in ultimul timp ai renuntat la stil si ai inceput sa te pacmanesti si dumneata! pacat!
    2008-11-17, 17:44:38 (84.57.199.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 16°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: