14.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalImpotenţi la undă verde

Impotenţi la undă verde

Peste zece milioane de lei au cheltuit autorităţile locale din Craiova pentru un sistem de gestionare a traficului, care e sublim, dar lipseşte cu desăvârşire

Autorităţile locale se laudă în faţa craiovenilor, de câţiva ani, că vor fluidiza traficul pe principalele bulevarde ale municipiului prin utilizarea unor variante care mai de care mai performante, de la banala „undă verde“ – realizată prin corelarea semafoarelor în aşa fel încât, circulând cu o anumită viteză (de obicei 40 km/h sau 50 km/h), să le prinzi pe toate pe verde – la supercomplicatul sistem de monitorizare a traficului. Pentru asta au fost deja cheltuiţi bani cu duiumul, dar rezultatele se lasă aşteptate.

Campioni la promisiuni

În 2009, odată cu finalizarea reabilitării bulevardului Decebal – Dacia, urma să fie pus în funcţiune şi ultraperformantul sistem de monitorizare a traficului, care gestionează toate semafoarele de pe Rocadă. Sistemul a costat zece milioane de lei şi trebuia să coreleze timpii semafoarelor cu numărul şi viteza maşinilor din trafic. Abia când l-au pornit pentru o scurtă perioadă de timp, edilii şi-au dat seama că, de fapt, nu-l pot folosi. De vină ar fi străzile înguste din zona Autogării Nord, înţesate de maşini parcate aiurea şi de treceri de pietoni în permanenţă ocupate. Aceste treceri de pietoni ar fi trebuit şi ele semaforizate, carosabilul trebuia lărgit, era nevoie şi de locuri de parcare amenajate, însă cine să se gândească la asta?
La fel de intens mediatizată a fost unda verde de pe Calea Bucureşti. Semafoarele de aici au fost pornite o perioadă, tot prin 2009, dar numai aşa, cât să vadă dacă le funcţionează becurile, apoi majoritatea au fost din nou oprite, revenindu-se la nebunia din intersecţiile cu străzile Nicolae Bălcescu, Fraţii Goleşti (Piaţa Centrală) sau Horia (Rotonda).
Anul trecut, autorităţile locale au repus pe tapet unda verde, de această dată pentru bulevardul Nicolae Titulescu. Semafoarele necesare fuseseră instalate la toate intersecţiile şi trecerile de pietoni, dar lipsea sistemul care să le gestioneze.

Justificări se găsesc

Edilii susţin că fluidizarea traficului în municipiu rămâne o prioritate, însă au tot felul de justificări pentru nerealizările de până acum.
„Pe Decebal – Dacia, intersecţiile nu sunt interconectate pentru o «undă verde». Acolo avem însă un sistem mai performant, de monitorizare a traficului, dar care nu poate fi folosit, fiind afectat de maşinile parcate neregulamentar în apropierea intersecţiilor“, a susţinut Teodor Sas, viceprimarul Craiovei.
Petre Ion, directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova, spune însă altceva: „Pe bulevardul Decebal-Dacia există «undă verde», însă doar pe tronsoane, sistemul de monitorizare a traficului nefiind încă pus la punct. Pentru Calea Bucureşti, a fost doar o discuţie să se facă «undă verde», dar s-a stopat pentru că se intenţionează modificarea semaforizării în toate intersecţiile“.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII