25.1 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalRevoltă pe Aeroportul Otopeni

Revoltă pe Aeroportul Otopeni

Pasagerii şi-au exprimat nemulţumirea că au fost nevoiţi să doarmă pe jos, aşteptând peste 30 de ore plecarea curselor la care aveau bilete.

Principala poartă aeriană a ţării, Aeroportul Otopeni din Bucureşti, a fost vineri scena unui scandal de proporţii.

Sute de pasageri care aşteptau de joi dimineaţă în aeroport au ameninţat vineri la prânz că blochează intrarea în terminal, nemulţumiţi că nimeni nu le spune când vor decola cursele spre destinaţiile pentru care au bilete. Oameni, care ar fi trebuit să plece de joi dimineaţă de la ora 9.30 din Otopeni spre Italia nu reuşiseră să plece nici vineri după-amiază. Erau cu atât mai nemulţumiţi cu cât unii trebuia să ajungă la locurile de muncă. Fuseseră nevoiţi să doarmă pe scaunele din sala de aşteptare sau direct pe jos şi nimeni nu le spunea când vor pleca. Reclamând lipsa informaţiilor din partea companiilor aeriene, pasagerii au început să scandeze de fiecare dată la anunţarea curselor întârziate şi i-au huiduit pe oficialii aeroportului.

Nici aeroportul n-a fost informat

Reprezentanţii aeroportului au susţinut însă că vina pentru situaţia creată aparţine exclusiv companiilor aeriene. „În măsura în care orice companie aeriană nu transmite nici măcar către aeroport o informaţie cât de cât privind ora la care urmează să se desfăşoare cursa sau câte ore este întârziată acea cursă, este imposibil şi pentru noi să informăm pasagerii. Şi noi suntem cu nervii întinşi la maximum pentru că este foarte greu să îi explici unui om care te întreabă de zeci de ore ce se întâmplă cu zborul lui, faptul că nu ai primit nici o informaţie de la respectiva companie aeriană“, a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului s-a sesizat din oficiu în acest caz, demarând controale la companiile aeriene. Potrivit HG nr. 1912/2006, neinformarea pasagerilor de către transportator şi neacordarea unor despăgubiri băneşti în cazul anulării sau al întârzierii zborurilor constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenzi între 300 şi 2.500 de lei, aplicate transportatorului aerian, individual, pentru fiecare pasager pentru care se constată nerespectarea obligaţiilor.

Poliţia, gata de intervenţie

Considerând că scandalul putea degenera în acte de violenţă, Poliţia Transporturi de pe aeroport a solicitat sprijin pentru asigurarea ordinii publice în spaţiile de aşteptare. Au primit în ajutor efective ale Poliţiei Ilfov, gata să intervină la nevoie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS