15.9 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCursuri pentru profesorii debutanţi

Cursuri pentru profesorii debutanţi

Cei 500 de profesori din judeţul Dolj, aflaţi la început de carieră didactică, au şansa să se înscrie la cursuri gratuite de formare, gândite special pentru ei.  

Casa Corpului Didactic Dolj a lansat ieri proiectul „Formarea cadrelor didactice debutante pentru o carieră de succes în învăţământul preuniversitar“. Cursurile sunt gratuite, se desfăşoară pe parcursul a 60 de ore şi se adresează celor aproximativ 500 de profesori debutanţi. Proiectul face parte din Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane şi este finanţat prin Fondul Social European, beneficiar fiind  Casa Corpului Didactic Dolj. Acesta se va derula pe o perioadă de doi ani, până în martie 2011.
Obiectivul principal al proiectului este îmbunătăţirea accesului şi a participării la oportunităţi de formare profesională continuă a cadrelor didactice debutante prin implementarea unui program de formare inovativ, bazat pe resurse digitale, corelat cu servicii de consiliere şi sprijin adecvat în vederea menţinerii în cariera didactică.

Doi experţi francezi participă la cursurile de formare

Programul de formare se va finaliza prin atestate purtătoare de credite profesionale transferabile. „G. Bauchet şi J. Lutzwiller, de la Academia Strasbourg, sunt cei doi experţi francezi care sunt prezenţi în aceste zile la Craiova, pentru lansarea proiectului «Formarea cadrelor didactice debutante pentru o carieră de succes în învăţământul preuniversitar». Dorim să creăm o comunitate formată din 30 de tutori de stagiatură, care să ofere consiliere şi sprijin cadrelor didactice debutante, dar şi să implementăm un program de consiliere pentru îmbunătăţirea accesului şi participării la educaţie, precum şi să dezvoltăm oportunităţile de carieră în învăţământ pentru profesorii debutanţi în vederea asigurării unei mai bune corelări între formarea profesională iniţială şi cea continuă“, a menţionat Ersilia Oprescu, managerul proiectului. Cei 500 de profesori debutanţi doljeni au nevoie de sprijin pentru a învăţa modalităţi concrete de acţiune psihopedagogică în vederea realizării eficiente a abordărilor curriculare în cadrul disciplinelor şcolare predate: proiectarea didactică, proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii, tratarea diferenţiată a elevilor în funcţie de interesele de studiu ale acestora, dar şi pentru o bună gestionare a claselor de elevi cu care lucrează. Conform coordonatorilor proiectului, deşi tinerii doljeni care aleg să înceapă o carieră de profesor sunt competenţi în domeniul lor de specializare, ei nu au abilităţile psihopedagogice necesare pentru a facilita relaţia educaţională cu elevii şi a o plasa într-un context social, comunitar relevant.

Discriminarea, eliminată din şcoli

Pentru început, cei implicaţi în desfăşurarea proiectului „Formarea cadrelor didactice debutante pentru o carieră de succes în învăţământul preuniversitar“ urmăresc realizarea unui studiu în rândul cadrelor didactice debutante pentru a afla nevoile de formare continuă ale acestora, prin chestionare şi focus-grupuri. Apoi se va crea un portal on line, care să dea posibilitatea cadrelor didactice să colaboreze pentru a schimba impresii, a căuta soluţii la probleme, a se informa şi a se instrui. „Proiectul urmăreşte şi elaborarea unui ghid al tutorelui de stagiatură, care va fi pus la dispoziţia Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Vom organiza reţele de schimburi atât al nivel naţional, cât şi internaţional în domeniul formării continue a cadrelor didactice debutante. Prin toate aceste programe vom încerca să desfiinţăm orice formă de discriminare şi să promovăm accesul la educaţie de calitate pentru toate grupurile de elevi dezavantajaţi din Dolj“, a adăugat managerul proiectului.

G. Bauchet şi J. Lutzwiller, de la Academia Strasbourg, sunt cei doi experţi francezi care sunt prezenţi în aceste zile la Craiova, pentru lansarea proiectului «Formarea cadrelor didactice debutante pentru o carieră de succes în învăţământul preuniversitar»“.
Ersilia Oprescu, managerul proiectului

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII