14.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateParcarea subterană, prea strâmtă

Parcarea subterană, prea strâmtă

Primăria Craiova a decis să reducă de la 1.000 la doar 400 numărul locurilor din viitoarea parcare subterană a municipiului, pe baza unui „studiu“ cu date eronate

Cu vreo trei săptămâni în urmă, viceprimarul Mărinică Dincă le dădea craiovenilor – prin intermediul mass-media – o veste bună şi alta proastă: vestita parcare subterană pe care municipalitatea doreşte să o construiască sub părculeţul de la teatru se va face cu fonduri europene, însă nu va mai avea 1.000 de locuri, aşa cum se lăudase iniţial primăria, ci doar 400, pe două niveluri. Justificarea reducerii numărului de locuri o oferise tot viceprimarul Dincă, în aceeaşi conferinţă de presă: „Au fost două variante de parcare subterană: una de 400 de locuri şi alta de 1.000 de locuri. Tema de proiectare trebuie însă dată pe o singură variantă, pentru că nu se face decât un singur proiect. Sunt nişte studii făcute care arată că în centrul Craiovei sunt parcate la suprafaţă undeva între 300 şi 360 de maşini, inclusiv cele parcate neregulamentar. Ideea este că, dacă faci o parcare de 1.000 de locuri şi tu ai doar 300 – 360 de maşini în ea, nu va fi eficientă“.
„Studiul“ pomenit de viceprimar, din care ar reieşi că în centrul Craiovei sunt parcate doar 300 – 360 de maşini, ori nu există, ori a fost făcut de vreun „specialist“ al municipalităţii, care a numărat maşinile care se văd din balconul primăriei, realitatea fiind departe de cele prezentate de Mărinică Dincă.

„Studiu“ din balconul primăriei

Potrivit unei numărători efectuate ieri de redactorii Gazetei de Sud, în centrul Craiovei erau parcate – în jurul orei 11.00, când încă nu începuse îmbulzeala – peste 1.000 de maşini.
Concret, pe strada Mihai Viteazul, doar pe porţiunea de la Muzeul de Artă la Colegiul Naţional „Elena Cuza“ erau staţionate 70 de maşini. Pe strada Nicolaescu Plopşor, de la Prefectura Dolj şi până în strada Mihail Kogălniceanu staţionau alte 78 de autovehicule. Pe Kogălniceanu erau parcate 49 de maşini – majoritatea ilegal – doar între sediul Clubului Universitatea Craiova şi cel al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj. De acolo şi până la Casa Studenţilor mai erau oprite pe ambele părţi ale străzii alte 132 de maşini. Acestora li se adăugau alte 58 de maşini parcate pe strada Traian Demetrescu, între străzile Arieş (staţia către Parc) şi Panait Moşoiu.
Cea mai aglomerată era, de departe, strada Fraţii Buzeşti, unde erau staţionate 172 de maşini (majoritatea neregulamentar). Încă 134 erau pe strada Theodor Aman. La acestea le-am putea aduna pe cele 115 parcate pe A. I. Cuza, de la Universitate şi până la primărie.
Pe strada Olteţ, de la prefectură şi până la Luxor, erau înghesuite alte 159 de maşini, majoritatea neregulamentar. Încă 63 de maşini se aflau pe strada paralelă – România Muncitoare – pe porţiunea de la strada Arieş până la Panait Moşoiu.
În total, doar pe străzile menţionate erau oprite 1.030 de maşini. Dacă ar fi să le adăugăm şi pe cele din spatele Mercurului şi zona Piaţa Veche, până spre Hotelul Militar, totalul ar bate binişor spre 1.300 de autovehicule. Iar asta fără să mai luăm în calcul numărul celor veniţi la sutele de procese care se desfăşoară zilnic la Judecătoria Craiova, amplasată tot în centrul municipiului…

Centru devine zonă pietonală

Aşadar, „studiul“ Primăriei Craiova a greşit doar un pic. Doar cu vreo 1.000 de maşini, înclinând balanţa în direcţia unei parcări insuficiente chiar şi pentru condiţiile actuale. Viitorul este însă mult mai sumbru pentru şoferii din zona centrală, pentru că, în paralel cu proiectul parcării subterane, municipalitatea intenţionează – tot cu fonduri europene – să reabiliteze centrul istoric al oraşului. Practic, întreaga zonă cuprinsă între străzile A. I. Cuza, Unirii, Kogălniceanu şi Arieş va deveni în nici doi ani o imensă zonă pietonală, cu pomi şi ronduri de flori, unde nu vor mai avea acces cu maşinile decât cei care locuiesc în zonă. Aşadar, un motiv în plus ca parcarea subterană de la teatru să aibă mai mult decât cele 400 de locuri dorite de edili.
Am fi vrut să aflăm chiar de la viceprimarul Mărinică Dincă cine a făcut studiul mincinos, însă edilul, întors nu demult dintr-o delegaţie din Dubai, a plecat săptămâna aceasta într-o altă deplasare, în Italia. Cât despre acel studiu, nimeni din primărie nu părea să fi auzit vreodată de el…
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

29 COMENTARII