14.8 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateBătălie crâncenă pe finanţarea POR

Bătălie crâncenă pe finanţarea POR

23 de proiecte în valoare de aproape 200 de milioane de euro au fost depuse până acum pentru reabilitarea drumurilor din Oltenia prin Programul Operaţional Regional. Numărul mare de proiecte a determinat conducerea Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia să se gândească la o cerere de suplimentare a banilor pentru infrastructura de transport.

Cele 23 de proiecte depuse până acum la Organismul Intermediar POR ADR Sud-Vest situează Oltenia pe primul loc în topul regiunilor de dezvoltare din ţară la numărul cererilor de finanţare depuse. Proiectele au ca obiect finanţarea unor lucrări prin Axa prioritară 2 a POR care vizeză reabilitarea infrastructurii de transport judeţeană şi regională, axă în care Oltenia are alocate doar 122 de milioane de euro faţă de 200 de milioane de euro, valoarea totală a proiectelor care au ajuns până acum la ADR. Mehedinţiul, judeţul cu cererea de finanţare cea mai mare din cele cinci ale Olteniei, şi-a propus prin cele opt proiecte depuse reabilitarea a 189 de kilometri de drumuri judeţene şi străzile urbane din Strehaia şi Orşova, suma totală solicitată fiind de 85,8 milioane de euro, adică 41% din suma totală alocată Olteniei pe Axa 2.

Târgu Jiu îşi reabilitează rocada prin POR

 

Următorul judeţ în top este Oltul, care a depus şapte proiecte cu o valoare totală de 32 de milioane de euro pentru reabilitarea unor drumuri judeţene, majoritatea legături către judeţele vecine. Ca valoare a proiectelor, Oltul este întrecut de Gorj care, deşi a depus doar două proiecte de infrastructură, însumează cereri de finanţare de 39 de milioane de euro. Gorjul şi-a propus modernizarea drumurilor de rocadă pentru municipiul Târgu Jiu şi reabilitarea unor drumuri judeţene din partea turistică a judeţului. Doljul este următorul în top, cu trei proiecte în valoare totală de 27 de milioane de euro, proiecte care vizează reabilitarea Drumului Judeţean 652, care face legătura între Drumurile Naţionale 65 şi 55, un soi de centură pentru şoferii care se îndreaptă spre Portul Bechet. Un alt doilea proiect depus de Consiliul Judeţean Dolj este reabilitarea drumului judeţean Segarcea – Cârna.

 

Fără traseu alternativ pentru rocada Craiovei

 

Cel de-al treilea proiect pe Dolj a fost depus de administraţia locală craioveană pentru reabilitarea a 10,2 kilometri din bulevardele Dacia şi Decebal, adică rocada Craiovei. Valoarea totală a proiectului a fost estimată prin studiul de fezabilitate la 10,3 milioane de euro, însă, potrivit autorităţilor, deocamdată nu a fost trasată o rezolvare a traficului rutier în zonă în perioada în care rocada va fi în lucrări de reabilitare. Sever Bordu, director al Direcţiei Programe de Dezvoltare, Investiţii din cadrul Primăriei Craiova, a declarat că acela care trebuie să se gândească la acest aspect este proiectantul, care va avea sarcina de a întocmi proiectul tehnic pentru cererea de finanţare. Ultimul judeţ în top este Vâlcea, care a depus până acum la ADR doar două proiecte în valoare totală de zece milioane de euro. Autorităţile vâlcene şi-au propus realizarea unei centuri ocolitoare a municipiului Drăgăşani, dar şi modernizarea DJ 651 B, între Bălceşti – Goruneşti şi limita cu judeţul Olt.

 

Adresă la minister pentru mai mulţi bani

 

Datorită numărului mare de proiecte depuse pentru refacerea infrastructurii din Oltenia, autorităţile de la vârful ADR se gândesc deja la o solicitare de suplimentare a sumelor alocate regiunii.

Marilena Bogheanu, directoare ADR Oltenia, a declarat ieri că este în pregătire un document către Ministerul Dezvoltării condus de ministrul Laszlo Borbely, dar şi către Secretariatul General al Guvernului prin care ADR cere suplimentarea sumelor alocate pentru reabilitarea infrastructurii de transport, dat fiind faptul că valoarea cererilor de finanţare excede alocaţia financiară. „Pregătim o adresă către minister prin care îi atenţionăm că avem proiecte multe şi bune şi îi rugăm să găsească o sursă alternativă. Acest lucru se poate face ori prin redistribuirea de la alte axe, prin redistribuire de la altă regiune şi dacă nu se va putea aşa, să găsească alte surse. Vom scrie inclusiv Secretariatului General al Guvernului şi aşa vom proceda pe toate axele când va fi vorba de lucrări publice“, a spus Bogheanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS