17.2 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRomâncă bolnavă, victima sistemului sanitar italian

Româncă bolnavă, victima sistemului sanitar italian

Ieri în jurul prânzului, redacţia GdS a primit un apel de urgenţă din Italia. Ajunsă la disperare, o româncă solicita ajutorul presei din ţara sa de origine: „Se duce un război psihologic împotriva românilor! Iar cei care au nevoie de servicii medicale, ca mine, au de-a face cu o adevărată mafie a halatelor albe!“.

 

Ieri, la ora 9.45, Elena B. s-a prezentat la ghişeul nr. 2 de la Punto Prelievi di Padova (laborator de recoltare a analizelor medicale – n.r.) cu proba de urină în buzunar. Era una dintre nenumăratele analize pe care de mai bine de doi ani le tot face, în speranţa că i se va pune un diagnostic. Însoţită de soţ – venit pentru aceeaşi investigaţie şi care a terminat treaba în doar câteva minute -, femeia a fost lăsată să aştepte exagerat de mult, fiind ignorată cu desăvârşire între cei peste 50 de pacienţi aflaţi în sala de aşteptare. În cele din urmă, operatoarea – pe al cărei ecuson era scris Friso Nicoletta, EL.TA SERVICE SRL – a catadicsit să o ia în seamă. Dar nu pentru a o trimite în cabinetul de recoltări, ci pentru a-i cere actul de identitate, lucru care nu este obligatoriu în astfel de situaţii.

„În Italia se merge la medic doar cu carnetul de sănătate, act suficient atât pentru cetăţenii italieni, cât şi pentru cei de altă naţionalitate. Fiind cetăţean italian, nu aveau voie să îmi ceară un astfel de document. A fost un abuz la adresa mea, şi nu singurul, mai ales în ultima lună", încerca femeia să se calmeze şi să explice telefonic, chiar de la locul faptei, situaţia în care este pusă de bună vreme în ţara de domiciliu.

„Politică“ specială pentru români

Cerând lămuriri cu privire la ciudata solicitare, a fost din nou lăsată să aştepte, nu înainte de a i se preciza că aceasta este, „de ceva vreme, politica internă a laboratorului". În cele din urmă, românca a fost trimisă la o anume doctoriţă Montagna, cu funcţie administrativă în respectivul laborator medical. Distantă şi expeditivă, aceasta i-a înmânat o hârtie, pare-se oficială, purtând numărul 67.621/ 31.10.2008, conform căreia se impunea o înregistrare mai amănunţită a pacienţilor – străini sau provenind din altă regiune a Italiei – pentru evitarea eventualelor erori.

„Eu nu mă încadram însă în nici una dintre aceste situaţii! Sunt cetăţean italian de patru ani şi locuiesc în regiunea Veneto, căreia îi aparţine Padova. Deci, nu îşi avea locul o astfel de hârtie. A fost un act clar de discriminare la adresa naţionalităţii mele. Şi nu este prima dată când sunt jignită şi lovită în demnitatea mea de om!", a afirmat, îndurerată, Elena B.

Pe „pământul făgăduinţei“

De origine dintr-o localitate doljeană, plecată în Italia în 2000, căsătorită acolo şi devenită din 2005 cetăţean italian cu acte în regulă, Elena B. a fost tipul de emigrant român serios, educat, la locul lui, căruia studiile superioare nu i-au oferit în ţara sa nici un avantaj. Acesta a fost motivul pentru care a decis să-şi încerce norocul în Peninsulă, luând aici totul de la zero, întemeindu-şi o familie şi încercând să-şi construiască o viaţă mai bună.

În timp, şi-a făcut numeroşi prieteni italieni, se înţelege bine cu vecinii, iar fiica ei este logodită cu un cetăţean italian. În afara problemelor de sănătate, nici un incident nu a tulburat liniştea româncei din Padova. Până acum o lună, însă, când, tam-nesam, originea ei a devenit motiv de discuţie şi neînţelegeri. Pe oriunde s-a dus pentru a-şi îngriji sănătatea, amânările şi dusul cu vorba au fost singurele „servicii" asigurate. Şi de fiecare dată i se cerea cu înverşunare să-şi repete numele şi ţara de origine.

„Am devenit o victimă a politicii italiene împotriva românilor“

„M-au tratat cu scârbă sau, în cel mai bun caz, cu indiferenţă. Mi s-a întâmplat să fiu programată la 18-20 de consultaţii pe zi, deşi fizic era imposibil. Era mai simplu să mă interneze şi să efectuez toate investigaţiile în spital, dar nu au făcut-o. Acum câteva săptămâni, când trebuia să fac o recoltare de sânge şi aşteptam să fiu programată, m-au sunat să mă întrebe de unde sunt exact. Le dădusem carnetul de sănătate, erau trecute datele mele acolo, de ce era necesar să cerceteze originea mea? Iar programarea nu a mai fost făcută. Altădată, când mi se recomandase să fac o tomografie computerizată, medicul la care am fost trimisă a luat legătura cu doctorul meu de familie şi l-a sfătuit să mă trimită la altcineva, la ecografie, pentru că el nu vrea să mă vadă. În altă împrejurare, deşi aveam trimitere de la Urgenţă pentru investigaţii, mi-au spus să plec acasă, spunând că vor suna ei să-mi comunice data când va trebui să merg la spital. Nu au mai facut-o. Am sunat eu, dar fără nici un rezultat. După ce m-au pasat de la un birou la altul, nu a fost nimeni dispus să discute cu mine. Am ajuns la capătul puterilor. Sunt hărţuită de mafia halatelor albe italiene şi nu ştiu ce să fac! Am devenit o victimă a politicii italiene împotriva românilor şi nu mi se pare corect. Este vorba de sănătatea mea, de viaţa mea! Sunt mândră că sunt româncă şi am spus-o întotdeauna fără să mă tem. Dar acum sunt pusă într-o situaţie dureroasă. Nu accept să fiu jignită şi nedreptăţită din pricina unor concetăţeni care au creat probleme în Italia. Nu sunt ca ei şi aştept să fiu tratată ca atare!", cerea ieri Elena B., aflată la limita răbdării în acest adevărat război psihologic.

Considerând că s-a făcut un abuz, femeia a încercat să contacteze mai multe ziare locale italiene, dar nici unul nu a vrut să-i acorde atenţie. În cele din urmă, a cerut ajutor acasă – un ultim pas înainte de a se adresa instituţiei abilitate să rezolve astfel de cazuri.

Consulatul, mediator în caz de conflict

Contactaţi telefonic, reprezentanţii Consulatului General al României în Italia au confirmat că, în situaţia prezentată de doamna Elena B., cetăţean italian, este vorba de un act clar de discriminare.

„Ca şi în România, în Italia, pentru a beneficia de serviciile de sănătate, este suficient să prezinţi carnetul de sănătate (carta di assistenza sanitaria). Faptul că persoanei în cauză i s-au solicitat mai multe acte de identitate, că nu i s-a acordat ajutorul medical atunci când l-a cerut şi că s-a pus accent în diferite situaţii pe naţionalitatea sa este în mod clar o exagerare. În ultima vreme, am întâlnit nenumărate acte de discriminare la adresa românilor din Italia. Se ştie că anumite evenimente au dus la o situaţie încordată între cele două naţionalităţi. Lucrurile s-au precipitat, spiritele s-au încins. Trebuie să recunoaştem că atât italienii, cât şi românii provoacă destule neînţelegeri. Din fericire, consulatul român poate rezolva situaţiile neplăcute, când românii sunt defavorizaţi. Este necesar ca persoana să trimită un fax în care, pe lângă datele personale, să prezinte exact faptele. În cel mai scurt timp, colectivul consulatului va rezolva respectiva problemă", a declarat Camelia Constantinescu, referent principal la Departamentul relaţii cu publicul, în cadrul Consulatului General al României de la Milano.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

23 COMENTARII