20.6 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalNoua taxă auto, o mare abureală

Noua taxă auto, o mare abureală

Ultima găselniţă a guvernanţilor privind taxa auto este „huiduită“ atât de cei care aşteptau vremuri mai bune pentru a-şi înmatricula maşinile second hand de import, cât şi de comercianţii de autoturisme noi.

 

Anunţul executivului că taxa auto se va reduce cu o treime faţă de nivelul stabilit pe 15 decembrie, când s-a mărit de trei ori, nu pare să fie un prilej de bucurie pentru români. Scăderea taxei nu corespunde cu dorinţele celor care şi-au cumpărat maşini de import la mâna a doua, majoritatea acestora luând în calcul tot mai serios varianta înmatriculării în Bulgaria. „Nu mă ajută cu nimic scăderea cu o treime a taxei. Pe maşina pe care am cumpărat-o din Germania am dat 2.200 de euro. După 15 decembrie ar fi trebuit să plătesc 2.000 de euro taxă de înmatriculare. Acum taxa ar fi 1.300, bani pe care nu îi am. Eu sper să beneficiez de prevederea pentru cei care au cumpărat maşinile înainte de 15 decembrie şi au întârziat cu înmatricularea Aşa aş plăti aproximativ 660 de euro. Dacă nu, o înmatriculez în Bulgaria“, a declarat Andreea Penea, din Craiova, care a cumpărat anul trecut un Opel din Germania. „Am cumpărat o maşină fabricată în 1998 şi ar fi trebuit să plătesc aproximativ 2.700 de euro pe înmatriculare. M-am uitat azi pe internet şi noua taxă ar fi 1.800. Nu am banii aceştia, deci ori o vând, ori o înmatriculez în Bulgaria şi închei povestea“, a declarat Bogdan Ţană, proprietarul unui Ford Ka. Înmatricularea peste Dunăre pare să fie scăparea, potrivitul craioveanului Viorel Alexandrescu: „Guvernanţii României par că lucrează pentru bulgari, ce pot să zic?! Eu în Bulgaria am înmatriculat maşina, acum mă costă 200 de euro pe an şi nu am dureri de cap“.

 

Şi dealerii s-au săturat

 

Reprezentanţele auto locale privesc cu neîncredere noua variantă a taxei şi apreciază că efectul asupra vânzării de maşini noi va fi minim. „Eu nu mai am nici o garanţie că aceasta va fi ultima formă a taxei. S-a reuşit bulversarea completă a oamenilor şi, în astfel de condiţii, este normal să ezite atunci când vine vorba de cumpărarea unei maşini“, consideră Luiza Scărlătescu, director de vânzări la Redac. Acest punct de vedere este împărtăşit şi de alţi comercianţi auto. „Am destule semne de întrebare, după câte schimbări s-au făcut de-a lungul timpului. Vreau să o văd scrisă negru pe alb, până atunci prefer să nu mă pronunţ. În condiţiile actuale, tentaţia înregistrării în Bulgaria rămâne foarte mare“, a declarat Marius Şerban, directorul Prestagent, dealer Mitsubishi. „Efectul noii taxe asupra vânzării de maşini noi o să fie egal cu zero. Taxa era luată în considerare înainte, dar acum nu mai este un criteriu principal în cumpărarea unei maşini noi. Dacă se micşorează, probabil mai mulţi oameni se vor duce să îşi înmatriculeze maşinile, dar numărul lor nu va creşte spectaculos. Problema pe piaţa auto nu este taxa, ci lipsa finanţelor“, a explicat Rudi Ozunu, directorul dealerului Toyota din Craiova.

 

Ministerul Mediului crede că Loganul vine din străinătate

 

Ministerul Mediului a recunoscut că schimbările legislative privind taxa auto au generat „instabilitate legislativă, discriminare între cetăţeni în lipsa unei predictibilităţi a situaţiei create, dar şi proteste sociale de amploare“, potrivit unui comunicat de presă de ieri. Taxa din februarie ar trebui, în ochii Ministerului Mediului, să rezolve problemele create în decembrie 2008. Cât de bine reuşeşte să o facă rămâne să decideţi singuri. Tot în comunicatul de ieri, Ministerul Mediului a dat o serie de date despre taxa de poluare de-a lungul timpului, luând în considerare trei modele de maşini second hand de import, din acestea înţelegându-se că românii îşi cumpără Dacii Logan din străinătate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

21 COMENTARII